فشن وبلاگ
در اين وب سايت قصد داريم همه چيز درباره فشن و مد را با شما به اشتراك بگذاريم

در ماه گذشته و بحبوحه‌ي فشن شوهاي كروز، برندهاي لاكچري به مقاصد بسياري سفر كردند و تجربه‌اي جذاب را براي مهمانان خود رقم زدند، اما در اين ميان تجربه‌اي كه گوچي براي مهمانانش مهيا كرد بسيار باشكوه‌تر از برندهاي ديگر بود. برند ايتاليايي گوچي كه با مديريت هنري الساندرو ميكله اداره مي‌شود، براي برگزاري فشن شوي كروز ۲۰۲۳ خود سراغ قصري پر ابهت در جنوب ايتاليا رفت. اين قصر كه در قرن دوازدهم ميلادي و دوران حكومت شاه فردريك دوم ساخته شده، با معماري غير معمولش، به پس زمينه‌اي مناسب براي جديدترين كالكشن الساندرو ميكله تبديل شده بود. مجموعه‌اي كه گوچي در اين قصر ارائه داد “غير مجاز مي باشدmogonie” نام دارد كه مي‌توان آن را مهر تاييدي دانست بر سواد تاريخي ميكله و هنر او در خلق اثري مدرن.

گوچي فلسفي مي‌شود!

در نگاه اول شايد كالكشن كروز ۲۰۲۳ گوچي تنها از كيهان شناسي و صور فلكي الهام گرفته باشد، اما با مطالعه‌ي يادداشت‌ الساندرو ميكله براي اين كالكشن، به نام‌هاي والتر بنيامين و هانا آرنت بر مي‌خوريم. شايد سخت باشد كه ارتباط بين يك كالكشن فشن و دو فيلسوف با تفكرات سوسياليستي را پيدا كنيم، ولي خواندن يادداشت ميكله كه تكه‌هايي از مقاله‌ي آرنت در رابطه با بنيامين را شامل مي‌شود، قطعا به كشف اين ارتباط كمك مي‌كند. والتر بنيامين همواره با نوع نوشتار منقطع و ارجاعات بسيارش به نوشته‌ها و كتاب‌هاي ديگر شناخته مي‌شود و اينجاست كه علت علاقه‌ي الساندرو ميكله به او آشكار مي‌شود.

لباس‌هاي كالكشن كروز ۲۰۲۳ گوچي

گوچي در دستان الساندرو ميكله با استايلينگ غير متعارف و ارجاعات بسيار و گاهي نامربوط شناخته مي‌شود. الساندرو با وام گرفتن از لباس قرن‌‌ها و دهه‌هاي متفاوت، جنبش‌هاي هنري مختلف و مقاطع تاريخي مختلف، دنيايي را مي‌سازد كه شبيه به هيچ دنياي ديگري نيست و سر در آوردن از آن گاهي دشوار مي‌شود. اين نقطه‌ي اشتراك بنجامين و ميكله است، دانش عظيم از تاريخ و استفاده از آن در خلق مفهومي جديد. اين تفكر بنجامين كه مثل صور فلكي مفاهيم و اتفاقات را از نقاط مختلف به هم وصل مي‌كند، در مركز كالكشن كروز ۲۰۲۳ گوچي قرار گرفته است.

تاريخ در دستان الساندرو ميكله

ميكله كالكشن خود را با ۱۰۱ ريخت (look) در شبي با ماه كامل و سرخ براي مهمانانش نمايش گذاشت و مثل هميشه همه را با استعداد خود شگفت زده كرد. مهمانان كه به عنوان هديه ستاره‌اي به اسم خودشان از سوي گوچي دريافت كرده بودند، در كنار قصر ۸ ضلعي Castel del Monte به تماشاي لباس‌هاي پر زرق و برق گوچي نشستند. اين كالكشن بهشتي براي تاريخ دانان فشن به شمار مي‌رود، چون كه ارجاعات الساندرو به يك يا دو دوره‌ي تاريخي محدود نمي‌شوند و بينندگان را به سفري در زمان مي‌برند. يكي از كيف‌ها از جعبه‌ي جواهر و تاج قرن هجدهمي الهام گرفته، المان‌هاي قرن شانزده و هفدهمي در تن برخي از مدل‌ها با هم تركيب شده‌اند و سيلوئت‌ها دهه‌ي چهل ميلادي در رانوي مشاهده مي‌شوند. اگر فكر كرديد مودبورد الساندرو اينجا به پايان مي‌رسد، سخت در اشتباهيد! مثل هميشه استايلينگ و پترن‌هاي دهه‌ي هفتاد ميلادي در بسياري از ريخت‌ها ديده مي‌شوند و كفش‌هاي ويكتوريايي چشم‌ها را به خود خيره مي‌كنند، عينك‌هاي بزرگ از دهه‌ي ۶۰ ميلادي الهام گرفته‌اند و برخي از جواهرات به قرون وسطي اشاره دارند. الساندرو در اين كالكشن دانش خود را به رخ مي‌كشد و به نوعي جايگاه خود را در صنعت با اين مجموعه تثبيت مي‌كند.

 

الساندرو ميكله مرزهاي فشن را جا به جا مي‌كند!

اين چندين سال مديريت هنري الساندرو در گوچي، از موفق‌ترين دوران براي اين برند ايتاليايي بوده‌اند و اين موضوع را مي‌توان به چند بعدي بودن شخصيت الساندرو مرتبط دانست. طراحان بسياري هستند كه دانش تاريخيشان با الساندرو برابري مي‌كند، اما الماني كه در شخصيت آن‌ها پيدا نمي‌شود، درك درست از دوران حال است. الساندرو با شناخت روح زمانه و درك مخاطب جوان خود، جنسيت را از ريخت‌ها و طراحي‌هايش حذف كرده و مي‌توان او را از اولين اشخاصي شمرد كه مرگ جنسيت در فشن را رقم زدند. الساندرو هر بار بيش از پيش از مرزهاي سنت و نقطه‌ي امن فشن عبور مي‌كند و دنيايي را براي مخاطبش مي‌سازد كه براي همه چيز جايي در آن وجود دارد! جشن گرفتن زندگي، با هر شكل و رويي، علت موفقيت گوچي در دستان ميكله و محبوبيتش در ميان مخاطب است، چيزي كه با اين كالكشن بار ديگر ثابت شد.

لباس عاري از جنسيت در كالكشن جديد گوچي

منبع:mag.sarak-co.com

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فشن نيوز،
موضوع:
[ ۱ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۰۰:۴۹ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی