فشن وبلاگ
در اين وب سايت قصد داريم همه چيز درباره فشن و مد را با شما به اشتراك بگذاريم

كارل گوستاو يونگ، روانشناس مشهور سوئيسي مي‌گويد: «رنگ‌ها زبان مادري ناخودآگاه انسان هستند.»

رنگ‌ها از عناصر اصلي طراحي هستند و احساسات ما را برمي‌انگيزند. رنگ‌ها همچنين ابزار بازاريابي قدرتمندي براي تحت تاثير قراردادن مشتريان هستند. بنابراين چه رنگي مي‌تواند سال ۲۰۲۲ ميلادي را به بهترين شكل معرفي كند؟

سامانه رنگ شركت آمريكايي «پانتون» مستقر در نيوجرسي كه از اوايل دهه ۱۹۶۰ ميلادي سامانه‌اي براي توليد رنگ استاندارد است، براي سال جديد ميلادي رنگ «Very Peri» را برگزيده كه در واقع تلفيقي از طيف‌هاي دو رنگ بنفش و آبي است.

در توضيح دليل انتخاب اين رنگ آمده است: «اين رنگ نماد روحيه و طرز تفكر جهاني در حال حاضر، و نماد دورۀ گذاري است كه ما در حال عبور از آن هستيم. اين رنگ ادغام در زندگي مدرن و چگونگي تجلي رنگ‌هاي دنياي ديجيتال در دنياي واقعي و عكس آن را نشان مي‌دهد.»

آغاز تئوري رنگ‌ها و دانش اندوزي درباره آن به دهه ۱۶۶۰ ميلادي و تلاش‌هاي ايزاك نيوتن برمي‌گردد. او بود كه براي اولين بار به اين نتيجه رسيد كه رنگ‌ها طول موج‌هاي متفاوتي از نور هستند.

دويست سال بعد، كارل يونگ سوئيسي به مطالعه رنگ‌ها و چگونگي تأثير آن بر ذهن پرداخت. پس از آن، ابتدا از رنگ‌ها و تاثيرات آن در روان‌درماني و سپس در فعاليت‌هاي تجاري به ويژه با تبليغات و بازاريابي استفاده شد.

امروزه از رنگ قرمز اغلب براي بيان اهميت يك موضوع يا اعلام فوريت آن استفاده مي‌شود. رنگ زرد با خلاقيت و سرگرمي مرتبط است و آبي كه با رنگ برگزيده سال ۲۰۲۲ ميلادي هم‌طيف است نيز رنگي آرام‌بخش محسوب مي‌شود كه اطمينان و اعتماد را القا مي‌كند.

Very Peri

رنگ سال چگونه تعيين مي‌شود؟

شركت «پانتون» مي‌گويد كه رنگ انتخاب شده براي هر سال، نتيجۀ تحليل روندها است و كارشناسان رنگ در اين شركت، تاثيرات رنگ‌هاي جديد را در سراسر جهان بررسي مي‌كنند؛ از جمله تاثير اين رنگ‌ها بر صنعت سرگرمي و فيلمسازي، مد و هنر و طراحي، مقاصد محبوب گردشگري، سبك‌هاي جديد زندگي، سبك‌هاي بازي، فناوري‌هاي جديد، پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و حتي رويدادهاي ورزشي.

پيش از اين در سال ۲۰۲۱ ميلادي «پانتون» دو رنگ زرد و طيفي از خاكستري را به عنوان رنگ سال برگزيد.

canva Photo

منبع:per.euronews

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رنك سال،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۳۳:۴۵ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی