فشن وبلاگ
در اين وب سايت قصد داريم همه چيز درباره فشن و مد را با شما به اشتراك بگذاريم

Nft  در فشن و هفته مد لندن

 

Nft در فشن و فشن شو Roksanda

در قرن 21 ، فشن مانند هر صنعت و هنر ديگري پيشرفت‌هاي خود را داشته اما، يكي از آخرين و تاثيرگذارترين آن‌ها، متاورس و واقعيت مجازي است؛ كه در ادامه به اختصار به مفهوم آن و فشن شو روكساندا در زمينه Nft در فشن، پرداخته مي‌شود. اما پيش از آن، آيا به راستي، پوشاك و اكسسوري ديجيتال كه نتوان آن را به حالت فيزيكي پوشيد، در صورتي كه مد پديده‌اي متكي به توليد اجناس است؛ آينده‌اي در فشن دارد؟ براي پاسخ اين سئوالات با ما همراه باشيد.

Nft در فشن چيست

با باز شدن بحث Nft ( Non Fungible Tokens) يا همان توكن‌هاي ديجيتال رمزنگاري شده كه، غير قابل معاوضه است و با استفاده از Block chin علاقه و توجه اهالي فشن را به Nft در فشن جلب كرد. اين توكن‌‌هاي ديجيتال، با شفافيت و بي همتايي خود و قانون كپي رايت Copyright اثر منحصر به فردي براي مالك خود خواهند بود. با وجود كرونا، استقبال بيشتري از آن‌ها شد. اما اوج و شروع اين ترند، در سال 2012 ، در آواتارهاي بازي‌ها و امكان تعويض لباس بود. بنيان گذاران پوشاك در Nft بر اين باورند كه؛ چون اغلب، هدف مد، ارسال عكس در رسانه‌ها و باز نشر آن است، محصولات ديجيتال و Nft با سرعت بالا و امكانات بي‌نظير، كاربران را به هدفشان مي‌رسانند و از محدوده پوشش سنتي و جنسيتي فراتر رفته و فرا جنسيتي شده كه انقلابي در صنعت مد محسوب مي‌شود

منحصر به فرد بودن NFT با Block chin

Roksanda و هفته مد لندن

حال كه تا حدودي با متاورس و Nft آشنا شديد، به يكي از فشن شو‌هاي اخير با استفاده از فناوري Nft در ماه پيش، فوريه 2022، مي‌پردازيم. روكساندا، موسسه مد ديجيتال IODF و Clearpay در هفته مد لندن، فشن شويي با ليبلdemi- couture ‌ترتيب دادند كه، جنبه تازه‌اي به فشن شو پاييز زمستان 2022 بخشيد و مخاطبان جوان‌تري را به مخاطبان هميشگي خود افزود. پيراهن‌هاي طرحدار هندسي با AR ( واقعيت مجازي) در انواع مختلف، از روز بعد از اين شو در سايت Roksanda.com موجود شدند. اين برند خاطر نشان كرد كه براي نخستين بار، وب سايت يك برند لاكژري، محصولات Nft در فشن قابل‌فروش خود را، با پوند poundبه جاي ارز ديجيتال مانند اتريوم Etherum به فروش مي‌گذارد. اين سيستم به صورت پلكاني بوده و از 25 پوند براي يك لباس 3 بعدي 500 رندري render تا 250 پوند براي لباس 3 بعدي 250 رندري قيمت دارد. اين برند، براي حدود 10 مشتري خود، لباس انيمه 3 بعدي با حدود قيمت 5000 پوند تهيه كرده است كه در سطح بالا و لاكژري طلقي مي‌شوند. به علاوه، نرم افزاري كه فايل‌هاي ديجيتال لباس را براي پوشيدن در دنياي متاورس فراهم مي‌كند نيز، در دسترس مخاطبان قرار داده است. اين هفته مد با حمايت clearpay، نامي قديم در تجارت الكترونيك برگزار شده است.. بسياري از برند‌ها در تلاش براي تجربه Nft در فشن شو‌هاي خود هستند تا مخاطبان جديدي را با خود همراه كنند.

 

فشن شو نيويورك و Echkaus Latta

برند Echkaus Latta كالكشن بي نظيري با نام Web.3.0 paradise در EL10 Nft برگزار كرد. كه به گفته اين برند، ميهمانان در حوزه فشن آينده دعوت شدند. Hugo- Boss ژاكتي درNft براي برندگان چالش #Boss Moves تيك تاك  در شو sszz طراحي كرد. برند copenhagen نيز، با همكاري Adidas يك مجموعه كالكشن طراحي نمود. اكنون، روكساندا،  يك برند لندني كه توسط طراحش Roksanda Ilinčić در سال 2005 راه اندازي شد؛ به عنوان برند مطرح در زمينه لباس‌هاي روز و شب شيك شناخته مي‌شود. حال نيز، در Nft در فشن حرفي براي گفتن دارد.

كاهش مشكلات مشتريان براي ورود به Nft در فشن

اين برند قصد دارد خريد Nft در فشن را مانند يك سفر در دسترس و آسوده براي مشتريان خود فراهم كند. هم چنين، براي مشتريان لاكژري و هم، گروه هدف رو به رشد ZN كه با رمزنگاري آنلاين در Nftهستند؛ تا براي هر دو گروه جذاب باشد. به گفته جيمي گيل Jamie Gill مدير عامل اين برند گفت" درست است كه برند‎‌هاي بزرگ با سرعت و در بهترين حالت خود در Nft هستند اما ما، با فناوري Blockchain و سرعت بالا درحال يادگيري و ورود به بازار هستيم؛ اداعاي تخصص و برتري نسبت به ديگر برند‌ها را نداريم. او هم چنين اضافه كرد:" اهميت وجود برند لوكس در اين حوزه و وجود آن ضروري است." روكساندا به دليل زيباشناسي و پيچيدگي دنياي هنر و ارتباط اين دو، در بين طرفداران خود محبوب است اما طرفداران جديد، خريد از Opensea و Rurible را به Tate Modern و Serpentine ترجيح مي‌دهند. Leanne Eliotte مدير عامل IODF از اعلام كردن هزينه پروژه روكساندا سر، باز زد اما، حضور 12 متخصص و هفته‌ها زمان را اطلاع داد. اليوت يانگ كه استراتژي اصلي اين پروژه را مديريت مي‌كند با همكاري Cattytay طراح 3 بعدي و اولين نفري كه به فشن 3 بعدي پرداخت؛ پيش از آن كه حتي ديگر برند‌ها به آن علاقه‌مند شوند و چكمه ساقدار Bootlegs را در Balencciaga مطرح كرد، گفت" براي حضور در Nft كارهاي بسياري ضروري است" .

 

 

لباس‌هاي آواتارها در Nft

راه حل ركساندا براي Nft در فشن

ركساندا از Clear payو روش پرداخت Buy now & Pay Later كه در ابتدا خريد كردن و سپس پرداخت است، استفاده مي‌كند. به گفته اليوت، آن‌ها با وجود پبچبدگي به اين مشكل غلبه كردند.

كمك به طراحان دردرك امكانات دنياي مجازي فشن

Nft بر اساس IRI و در پروژه ركساندا به طراحان اين امكان را مي دهد تا روند طراحي را تجربه و امتحان كنند كه ركساندا ايليچ طراح اين پروژه را سر ذوق آورد تا، طراحي كند و از محدوديت فشن فراتر رود. ( فراتر از جنبه فيزيكي لباس‌ها و تعامل دو جانبه) IDOF با همكاري با Roksandaقابليت جديدي در متاورس طلقي مي‌شود كه نوآوري و فرصت عالي براي اين برند است. در انتها، گيل به طور ملاحظه‌كارانه‌اي قصد دارد مقدار فروش Nft و هم چنين عكس العمل‌ها در شبكه اجتماعي و مخاطبين آنلاين را بررسي كند. " واقعا جالب است كه بدانيم ما به عنوان يك خانه قديم و لوكس مد بريتانيايي چه طور ديده مي‌شويم؟ و طرفداران وفادار ما چه تعاملي برقرار مي‌كنند و به برندها به كاهش سرعت و عدم وحشت زدگي براي ورود سريع به متاورس و بازار Nft در فشن توصيه كرد زيرا كه، روش‌هاي خلاقانه‌اي براي اين كار وجود دارند.

تابه اين جا، درباره هفته مد Nft در فشن، روكساندا و متاورس مطلع شديد. برند‌هايي مانند D&G, Gucci, Louis Vuitton و... در اين راه، قدم نهادند. تا سال 2021 حدود 19 ميليارد در اين عرصه سرمايه‌گذاري شد. پيش بيني مي‌شود در سال 2023، 10درصد به اين مبلغ اضافه خواهد شد و اين تكنولوژي مانند ديگر تكنولوژي‌ها عادي مي‌شود اما آيا با اين تفاسير، حاضر به خريد محصولي كه در عين داشتن آن، آن را لمس نمي‌كنيد هستيد؟

دولچه گابانا و گوچي در Nft

منبع:bornosmode

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فشن،
موضوع:
[ ۱۱ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۵۱:۱۵ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی