فشن وبلاگ
در اين وب سايت قصد داريم همه چيز درباره فشن و مد را با شما به اشتراك بگذاريم

به فيلم‌هاي مربوط به دنياي مد و سينماي فشن علاقه داريد؟ به فيلم‌هايي كه بيوگرافي صاحبان برندهاي معروف مربوط مي‌شود چطور؟ فيلم‌بين حرفه‌اي باشيد يا نباشيد بهتر است اين دسته‌بندي را در دنياي سينما از دست ندهيد؛ سينماي فشن و دنياي مد، دنياي شگفت‌انگيزي است. چه درباره زندگي شخصي سنت لورن يا گابريل شنل و و نحوه ورودشان به دنياي مد باشد، چه درباره پشت صحنه مجله‌هاي فشن و سبك زندگي مدل‌هاي حرفه‌اي آن و چه درباره روند طراحي لباس‌هايي كه زماني هنجارشكني بود و حالا معمول شده است؛ فيلم‌هايي كه درباره مد و فشن ساخته مي‌شود جذاب است. در دنياي مد جهاني كوچك نهفته است كه تمام تجربه‌ها، غم‌ها و شادي‌ها نمود پيدا مي‌كند. با چند فيلم در اين زمينه آشنا شويد.

معرفي فيلم هاي مربوط به دنياي مد و سينماي فشن و طراحي لباس - 1

Yves Saint Laurent – ۲۰۱۴

اين فيلم به نوعي در دسته‌ فيلم‌هاي بايوگرافي در سينماي فشن قرار مي‌گيرد. زندگي شخصي طراح لباس مشهور فرانسوي كه در نقاطي از فيلم با زندگي حرفه‌اي‌اش گره مي‌خورد. از سال ۱۹۵۷ كه او كارمند كمپاني ديور بود تا سال ۱۹۶۱ كه كمپاني مستقل خودش را تأسيس كرد كه شامل روابط احساسي و كاري او مي‌شود.

 

Yves Saint Laurent – 2014

The Devil Wears Prada – ۲۰۰۶

آندريا ساكس ژورناليستي است كه با اتفاقاتي كه برايش مي‌افتد به عنوان دستيار يك مدير در مجله فشن مشغول به كار مي‌شود. او به سر و وضع خود نمي‌رسد و آنچه مي‌پوشد برايش اهميت چنداني ندارد اما ميراندا، مدير او در اين مجله در موقعيت‌هايي طنز اين ويژگي را نقد مي‌كند. بازي ان هاتاوي در اين فيلم در دسته سينماي فشن تحسين برانگيز است.

The Devil Wears Prada – 2006

Coco before Chanel – ۲۰۰۹

اين فيلم هم مانند فيلم ايو سنت لورن در دسته فيلم‌هاي بايوگرافي در سينماي فشن قرار مي‌گيرد. تلفيقي از زندگي شخصي و حرفه‌اي گابريل شنل با بازي خيره‌كنندۀ آدري توتو. كارگردان فرانسوي اين فيلم ترجيح داده است كه زندگي شنل را قبل از مشهور شدنش به تصوير بكشد؛ رنج‌هاي بي‌شمار او در كودكي و روابط احساسي شكست‌خورده‌اش

Coco before Chanel – 2009

The Neon Demon – ۲۰۱۶

اين فيلم تا حد زيادي شما را با مسير سخت و طاقت‌فرساي مدل شدن براي مجله‌ها و برندهاي مد و فشن آمريكايي آشنا مي‌كند. داستان دختر جواني كه براي مدل شدن به لس‌آنجلس سفر مي‌كند و در مدت كوتاهي موفق هم مي‌شود اما بعد حسادت همكارانش برايش دردسرساز مي‌شود.

The Neon Demon – 2016

The Dressmaker – ۲۰۱۵

كيت وينسلت شگفت‌انگيز و جذاب در اين فيلم در نقش يك طراح لباس به نام تيلي ظاهر مي‌شود. تيلي پس از چند سال زندگي در اروپا به روستاي كودكي‌اش در استراليا بازمي‌گردد و مي‌خواهد در آنجا تغيير ايجاد كند. انگيزه‌هاي او براي اين كار اما دشمني‌ها و خاطرات تلخي است كه از كودكي‌اش به خاطر مي‌آورد.

The Dressmaker – 2015

Phantom Thread – ۲۰۱۷

فانتوم ترد يا همان «رشته خيال» با بازي اعجاب‌اور دنيل دي‌لوييس داستان رينولد وودكاك را روايت مي‌كند كه در دهه ۱۹۵۰ در لندن بر دنياي مد فرمانروايي مي‌كرد و داستاني عاشقانه نيز موازي با داستان لباس‌ها روايت مي‌شود. اين فيلم مربوط به سينماي فشن نامزد دريافت جايزه اسكار براي طراحي لباس هم شده است.

Zoolander – ۲۰۰۱

زولندر هم داستان ورود به دنياي حرفه‌اي مدلينگ است اما در قالبي كمدي و براي مدل‌هاي مرد. استيلر در نقش دِرِك زولندر كه در حرفه خود افول كرده است توسط يك كمپاني فعال در زمينه مد و فشن انتخاب مي‌شود تا بعد از شست‌وشوي مغزي نخست‌وزير مالزي را به قتل برساند. طراحي لباس‌ها در اين فيلم، كميك، منحصر به فرد و ديدني است.

Zoolander – 2001

منبع:modiseh


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۵:۰۷ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

مد سريع يا فست فشن چيست ؟

ست فشن يا مد سريع به لباس هايي گفته مي شود كه با سرعت توليد مي شوند و با قيمت پايين به فروش مي رسند. اين لباس ها از كيفيت پاييني برخوردار هستند و تقريبا مي توان گفت يكبار مصرف هستند.

مد سريع چيست ؟
مد سريع اصطلاحي است كه براي توصيف طرح هاي لباس استفاده مي شود و براي استفاده از ترندها به سرعت از خانه ي مد به فروشگاه ها منتقل مي شود. اين مجموعه ها اغلب براساس سبك هاي ارائه شده در نمايشگاه ها در هفته مد يا مشاهير استفاده مي شوند. مد سريع به مصرف كنندگان اصلي اين امكان را مي دهد تا ظاهر جديد داغ يا چيزهاي بزرگ با قيمت مقرون به صرفه خريداري كنند.

مد سريع به دليل ارزان تر بودن، ساخت سريعتر و روش هاي حمل و نقل، افزايش اشتهاي مصرف كنندگان براي سبك هاي لحظه اي و افزايش قدرت خريد مصرف كننده - به ويژه در ميان جوانان - رايج شد. به دليل همه اينها، مد سريع، سنت برچسب هاي لباس معرفي شده در معرفي مجموعه ها و خطوط جديد را به صورت منظم و فصلي را به چالش مي كشد. در حقيقت، غير معمول نيست كه خرده فروشان مد روز در يك هفته چندين بار محصولات جديدي را براي ادامه روند معرفي مي كنند.

 

چه چيزي با فست فشن يا مد سريع اشتباه است؟
مد سريع توليد انبوه لباس هاي ارزان قيمت، بي كيفيت و يكبار مصرف است. براي ايجاد ايده در مورد مقياس اين مشكل، صنعت مد سالانه 80 ميليارد لباس عجيب و غريب را از بين مي برد - اين رقم براي هر فرد روي زمين بيش از 10 است و 400٪ بيشتر از توليد 20 سال پيش است.

اين چرخه يكبار مصرف شيطاني در حال سوختن است زيرا:

_ لباس ها ارزان مي شوند.

_ با پايين آمدن قيمت، كيفيت آنها نيز پايين مي آيد.

_ در حالي كه قيمت ها در حال كاهش هستند، روند مد در حال شتاب گرفتن است.

_ اين انگيزه اي را براي مردم ايجاد مي كند تا لباس هاي بيشتري بخرند تا از روند آن مطلع شوند.

 

از آنجا كه مردم مي دانند كه طرح و مدل بعدي در گوشه و كنار قرار دارد و لباس هاي آنها به زودي از مد مي افتد، انگيزه اي براي مراقبت از آنها ندارند. اين بدان معني است كه آنها سريعتر از بين مي روند.

آنچه در اين سيستم مد سريع، اشتباه است اين است كه اكثر موارد نه بازيافت مي شوند و نه اهدا مي شوند.

در عوض، آنها يا به محل دفن زباله مي روند يا سوزانده مي شوند.

هر حلقه در زنجيره ي مد سريع با هزينه هاي زياد زيست محيطي و اجتماعي همراه است.

تجزيه لباس ما مي تواند تا 200 سال طول بكشد، بنابراين سياره ما دائماً توسط مواد غير طبيعي بيشتر و بيشتر آلوده مي شوند.

 

چه چيزي با مد سريع مشكل دارد؟ چرا براي محيط زيست مضر است؟
مد سريع از جهات مختلف به كره ي زمين خسارت و آسيب مي زنند :

• مصرف آب

• ميكرو الياف

• گازهاي گلخانه اي

• جنگل زدايي

• سموم

• حقوق بشر

فست فشن، لباس ارزان قيمت اما شيك را توصيف مي كند كه به سرعت از طراحي به فروشگاه هاي خرده فروشي منتقل مي شود تا مطابق روندها باشد، مجموعه هاي جديد به طور مداوم معرفي مي شوند.

از جنبه هاي منفي، مد سريع نيز با آلودگي، زباله، انتشار ذهنيت "يكبار مصرف"، دستمزد كم و محل كار ناامن ارتباط دارد.

 

مزايا و معايب فست فشن مزاياي مد سريع
مد سريع فوايد كسب و كار است. معرفي مداوم محصولات جديد مشتريان را ترغيب مي كند كه بيشتر به فروشگاه ها مراجعه كنند، به اين معني كه در نهايت خريد بيشتري انجام مي دهند. فروشنده كالاهايي را كه به فروش مي رسند را با كالاهاي جديد جايگزين مي كند. بر اين اساس، مصرف كنندگان مي دانند كالايي را كه دوست دارند را بدون توجه به قيمت آن، خريداري كنند زيرا به احتمال زياد مدت طولاني در دسترس نيستند. و از آنجا كه لباس ها ارزان است (و ارزان توليد مي شوند)، مردم مي توانند به آساني براي خريدهاي تازه وارد فروشگاه ها شوند.

مد سريع نيز مسئول سودهاي كلان است ، به خصوص اگر توليد كننده اي بتواند روند را قبل از رقابت بپردازد. سرعت حركات مد سريع به خرده فروشان كمك مي كند تا از كاهش مارك، كه به حاشيه تبديل مي شود، جلوگيري كنند. اگر خساراتي وجود داشته باشد، شركت هاي مد سريع مي توانند با راه اندازي يك خط لباس، طرح يا محصول جديد، به سرعت بهبود يابند.

در مورد مزاياي مصرف كننده ، مد سريع اين امكان را به مردم مي دهد تا لباس دلخواه خود را در صورت تمايل تهيه كنند. همچنين ، اين باعث شده است كه لباس مقرون به صرفه تر باشد - و نه فقط هر لباسي، بلكه يك لباس شيك و ابتكاري است. ديگر آخرين ظاهر يا "خوش پوش بودن" يا داشتن كمد لباس بزرگ براي ثروتمندان و مشهورين نيست.

به همين دليل، مدافع استدلال مي كند كه مد سريع تأثير دموكراتيك سازي بر مد - و بر جامعه داشته است. حتي افراد متوسط ​​نيز مي توانند به طور مداوم لباس هاي جديد هوشمند بخرند، به چيزهاي سرگرم كننده يا غيرعادي بپردازند و هر روز چيز متفاوتي بپوشند.

معايب مد سريع
عليرغم مزاياي مشتريان، مد سريع نيز مورد انتقاد قرار گرفته است زيرا نگرش "دور انداختن" را تشويق مي كند. به همين دليل به آن مد يكبار مصرف نيز گفته مي شود. بسياري از شيك پوشان سريع در نوجواني و اوايل بيست سالگي - گروه سني مورد هدف اين صنعت - اعتراف مي كنند كه فقط يك يا دو بار خريدهاي خود را به تن كرده اند.

مي توانيد بحث كنيد كه آيا چنين ذهنيت دور ريختني واقعاً به صرفه است يا خير: اگر خريدهاي متعددي از لباس هاي مد سريع، كه ارزان قيمت هستند، در نهايت هزينه خريد بيشتر از خريد چند لباس گران قيمت كه ماندگاري بيشتري دارند، براي مصرف كننده تمام مي شود.مطمئناً هزينه بيشتري براي كره زمين دارد. 

منتقدان ادعا مي كنند كه مد سريع به دليل ارزان بودن مواد و روش هاي ساخت و توليد كه از آن استفاده مي كند، در آلودگي، زباله و فرسودگي برنامه ريزي شده نقش دارد. لباس هايي كه ارزان هستند، زود كهنه مي شوند حتي نمي توان آنها را بازيافت كرد زيرا بيشتر (بيش از 60٪) از مواد مصنوعي ساخته شده اند. بنابراين وقتي آنها دور ريخته مي شوند ، سالها در محل دفن زباله ها قالب مي گيرند.

اكثر شركت هاي مد سريع، توليد كالاهاي خود را به خارج از كشور سپرده مي كنند - معمولاً به توليدكنندگان مستقر در كشورهاي در حال توسعه - و برخي از آنها در نظارت بر پيمانكاران فرعي خود، خيلي سخت گير نبوده و در مورد زنجيره ي تامين خود شفاف نبوده اند. اين امر منجر به اين شد كه منتقدان متهم شوند كه مد سريع بر اساس شرايط بد كار، حقوق ناچيز و ساير اقدامات مورد سوء استفاده قرار مي گيرد. از آنجا كه لباس در خارج از كشور توليد مي شود، مد سريع نيز به كاهش صنعت پوشاك ايالات متحده كمك مي كند، جايي كه قوانين كار و مقررات محل كار، قوي تر و دستمزد بهتر است.

مد سريع نيز به دليل مالكيت معنوي مورد انتقاد قرار گرفته است، برخي از طراحان ادعا مي كنند كه طرح هاي آنها به طور غيرقانوني كپي و به توليد انبوه توسط شركت هاي مد سريع رسيده است.

منبع: مدآنلاين


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: فشن،
موضوع:
[ ۱۸ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۴:۱۹ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

جديدترين استايل‌هاي دخترانه براي تابستان 1401

با آغاز فصل گرما يكي از دغدغه‌هاي دختران جوان انتخاب لباس است. در اين فصل بهتر است از رنگ‌هاي شاد و روشن استفاده كنيد؛ و با كمي سليقه مي‌توانيد استايل جذابي داشته باشيد. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا بهترين استايل‌هاي تابستانه را به شما معرفي كنيم.

 

استايل دخترانه

استايل تابستانه

استايل شيك

تيپ دخترانه

تيپ جذاب

استايل جداب

شيك ترين استايل هاي دخترانه

خوشتيپ

استايل دخترانه شيك

زيباترين استايل دخترانه 1401

منبع:styley


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: استايل،
موضوع:
[ ۱۵ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۰:۰۹ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

10 موضوع مهم در صنعت فشن و مد

10 موضوع مهم در صنعت فشن و مد

امروزه فشن (Fashion) مسئله‌اي است كه همه‌ي ما با آن سر و كار داريم. حتي افرادي هم كه مي‌گويند به فشن و مد اهميت چنداني نمي‌دهند هر روز صبح براي رفتن به سر كار و انتخاب كردن لباس مناسب دچار سردرگمي هستند كه چه لباسي بپوشند كه به روز و زيبا و همين‌طور مناسب باشد. اما اين اهميت از كجا مي‌آيد و فلسفه فشن و مد چيست و چرا انقدر نقش پر رنگي در زندگي همه‌ي ما پيدا كرده است؟

دنيا تغيير كرده و به دنبال آن فشن و مد و پوشش نيز تغيير يافته است. فشن امروزي تحت تاثير عوامل مختلفي است و از مسائلي مانند موسيقي، فيلم، كتاب، تلويزيون و… ايده‌هاي جديدي براي طراحي فشن جديد توليد مي‌شود. در حقيقت اين دست مسائل بر روي نوع پوشش افراد و ترندهاي روز نيز تاثير گذار است. براي مثال پس از اكران فيلم مردان سياه‌پوش، فروش عينك‌هاي مارك Ray-Ban چند برابر شد. گاهي اين ترندهاي فشن تا حد جهاني شدن هم پيش مي‌روند. براي مثال در دهه 1950 ميلادي بسياري از نوجوانان در سراسر جهان از پوشش الويس پريسلي تقليد مي‌كردند.

 

اين‌جاست كه مسئله فشن و قدرت آن اهميت پيدا مي‌كند و درك درست از اين مسئله به موضوع مهمي بدل مي‌شود. فشن و مد سال‌ها است كه از مسئله‌اي مربوط به پوشش و نشانه‌ي سطح زندگي اجتماعي به يك صنعت تبديل شده و پشت هر محصول آن دنيايي از فلسفه و تفكر و معاني قرار گرفته است. در اين مقاله قصد داريم به موضوع فشن و معاني آن بپردازيم و فلسفه فشن را مورد بررسي قرار دهيم. پس در ادامه با ما همراه باشيد. ژورنال بخوانيد.

معناي لغوي فشن
با جستجوي معناي فشن در دنياي اينترنت در اولين گام به تعريف ساده‌اي به شرح زير برمي‌خوريم:

“فشن شكلي از پوشش، زيورآلات و يا مبلمان است كه قابل استفاده براي هر فردي مي‌باشد. فشن تا حد زيادي به فرهنگ بستگي دارد و در هر فرهنگ شكلي منحصر بفرد به خود مي‌‌گيريد. فشن به نوعي سرچشمه جذابيت و خوش‌پوشي است” (ويكيپديا)

با جستجوي بيشتر به معاني عميق‌تري از فشن مي‌رسيم. مجله تئوري فشن تعريف بسيار جذابي را از كلمه‌ي فشن ارائه مي‌دهد و آن را “ساختار فرهنگي هويتي تجسم يافته” مي‌داند. به اين ترتيب به تمام گونه‌هاي پوشش به نوعي هويت مي‌بخشد و براي استايل‌هاي خياباني نيز در كنار لاين‌هاي مد طراحي شده توسط برترين طراحان و خياطان ارزش قائل مي‌شود و ماهيت وجود آن‌ را به عنوان يك نوع فشن مي‌پذيرد. تعريف فشن هم چنين به نحوه‌ي ساخت يك چيز نيز باز مي‌گردد و فشن كردن چيزي (to fashion) به معناي ساختن آن به شكلي خاص مي‌باشد.

متداول‌ترين تعريف موجود، از فشن به عنوان سبك غالب پوشش و يا رفتار در هر دوره‌ي زماني معين ياد مي‌كند و در اين‌جا مبحث تغيير پذيري و تغيير يافتن نيز در آن راه مي‌يابد و يكي از مشخصه‌هاي فشن تغيير محسوب مي‌شود. همين مسئله باعث بي‌ثباتي و ناپايداري فشن مي‌شود و عمر هر مد با گذر از دوره‌ي زماني‌اش تمام مي‌شود. مسئله فشن تنها به پوشش محدود نمي‌شود بلكه در سبك مبلمان، اتومبيل و ساير مسائل نيز با مسئله مد روبه‌رو هستيم اما اين‌كه چرا فشن در ظاهر و پوشش افراد اهميت بيشتري پيدا كرده است، شايد به دليل ارتباط تنگاتنگي كه با جسم و هويت فرد دارد باز مي‌گردد.

 

1- آيا فشن و استايل دو مسئله متفاوت است؟
همان‌گونه كه در بالا به آن اشاره شد فشن موضوعي است كه مطابق با زمانه است و از عوامل مختلفي نشات مي‌گيرد. ممكن است مجلات، تلويزيون و يا افراد مشهور در رواج آن تاثير داشته باشند و يا به گونه‌ي ديگر نمايش خلاقيت طراح باشد. استايل بسيار شخصي‌تر است و به شكل پوشش هر فرد باز مي‌گردد و ناشي از شخصيت، طرز تفكر و حتي شان و منزلت اجتماعي فرد است. استايل تنها به لباس‌هايي كه فرد مي‌پوشد وابسته نيست، بلكه به تمام چيزهايي مربوط مي‌شود كه باعث مي‌شوند يك فرد آراسته و شيك بنظر برسد. شايد بتوان گفت كه استايل به نوعي مي‌تواند خروجي فشن و استفاده از آن است اما تغييرپذيري فشن و مد را ندارد. به طور كلي اگر بخواهيم تفاوت‌هاي استايل و فشن را برشماريم مي‌توانيم بگوييم كه:

 

فشن و فلسفه آن به نوعي با دنياي بيرون ارتباط دارد و به آنچه كه در دنيا مي‌گذرد مربوط مي‌شود در صورتي كه استايل به درون هر فرد باز مي‌گردد و كاملا يك مسئله شخصي است.
فشن به نوعي داراي گستردگي است در حالي كه استايل داراي پيوستگي است. مد و فشن توجه را از روي فرد بر مي‌دارد در صورتي كه تمركز اصلي استايل بر روي فرد است.
تاكيد استايل بر فرد و پوشش و ظاهر او است در صورتي كه تمركز اصلي فشن بر روي خود پوشش و در واقع لباس و آيتم‌هاي مربوط به آن است.
استايل مستقيما به ميزان علاقه و عشق فرد به خودش باز مي‌گردد در صورتي كه در مد و فشن به نوعي اين مسئله ناديده گرفته مي‌شود. ماهيت و طبيعت مد به‌گونه‌اي است كه به جاي اين‌كه به آن‌چه هستيد توجه كند بر روي آن‌چه كه بايد باشيد تمركز مي‌كند.

2- نگاهي كوتاه به فشن و مد در طول تاريخ
اگر به مد و فشن در طول تاريخ نگاه كنيم مي‌بينيم كه دائما در حال تغيير بوده است و به طور گسترده از وقايع تاريخي و فرهنگي هر زمانه تاثير پذيرفته است. مطالعه تاريخچه مد از آن نظر اهميت دارد كه مي‌توانيم نحوه تكامل پوشش و هم چنين موارد و به خصوص افراد تاثيرگذار بر آن را بررسي كنيم. معمولا به مد به عنوان پديده نشات گرفته از جهان غرب نگريسته مي‌شود. اما در طول تاريخ رفتار مدگرايانه در هر دوره‌ي تاريخي در جوامع و فرهنگ‌هاي مختلف وجود داشته است. اما به طور كلي مي‌توان گفت نخستين نشانه‌هاي مد و فشن به صورت امروزي در اروپا شكل گرفت و براي اولين بار در قرن چهاردهم ميلادي در اروپا مي‌توان شاهد الگوي منظمي در تغيير سبك پوشش و دكوراسيون داخلي بود.

 

گفته مي‌شود كه نخستين مجله مد در تاريخ 1586 ميلادي در فرانكفورت آلمان به وجود آمد. تا قرن هفدهم ميلادي نيز پاريس پايتخت مد و فشن اروپا محسوب مي‌شد و منشا سبك‌هاي جديد به خصوص در لباس‌هاي زنانه بود. در اين زمان براي نخستين بار شاهد شكل‌گيري خانه‌هاي مد در پاريس مي‌باشيم. پس از اين زمان طراحان و هنرمندان بيشتري فرصت يافتند تا طرح‌هاي خود را به معرض نمايش بگذارند و به علاقمندان ارائه دهند. همين نقظه سر منشا گسترش مد و ساير اتفاقاتي شد كه آن را به شكلي كه امروز شاهدش هستيم درآورد.

3- فلسفه فشن و چيستي مد
فشن امروزي ظاهري بيش از حد تجاري به خود گرفته است و با سرعت بسيار زيادي درحال تغيير است و به همين دليل ممكن است هر بيننده‌اي به اشتباه تصور كند كه فاقد معني است، در حالي كه اين‌گونه نمي‌باشد. براي بسياري از طراحان مد سطح بالا و معروف مفهوم “فلسفه فشن” اهميت زيادي دارد. همانند مفهوم هنر حقيقي، هميشه يك ايده يا انگيزه‌اي وجود دارد كه طراح را به طراحي وا مي‌دارد و دليلي براي ايجاد يك طرح مي‌دهد. اين دليل ممكن است بسيار متنوع باشد. براي يك فرد ممكن است يك فكر ساده، احساسي دروني، تفكري عميق و… وجود داشته باشد كه او را به درون يك فلسفه عميق ببرد و به طراحي بكشاند.

همان طور كه فلسفه براي بسياري از مسائل و مكاتب تعريف مي‌شود، براي فشن و مد نيز فلسفه وجود دارد و اين فلسفه مي‌تواند اشكال متنوعي داشته باشد. اما به طور كلي فلسفه فشن را مي‌توان به اين شكل تعريف كرد: روشي براي بيان يك حقيقت دروني و يا باور و اعتقاد خود در مورد يك موضوع به خصوص يا يك ايده و يا حتي جهان، در شكل لباس و يا وسائل و زيورآلات.

 

همه‌ي جنبه‌هاي مختلفي كه در فشن مطرح مي‌شوند، از رنگ‌ها و پارچه‌هاي انتخاب شده گرفته تا شيوه برش‌ها و دوخت لباس و…، مي‌تواند فلسفه طراح آن را بيان كند. حتي كوچك‌ترين نكات و جزئيات موجود در طرح‌هاي لباس‌ها مي‌تواند بيان كننده افكار، اميال و آرزوهاي دروني فرد باشد. به همين دليل است كه فشن از اهميت بسيار زياد و در عين حال خاصي برخوردار است. اين مسئله در پوشش افراد نيز خود را نشان مي‌دهد. براي مثال زماني كه در يك مكان شلوغي هستيد به افراد توجه كنيد. پوشش آن‌ها مستقيما با آن‌چه كه در درون افكارشان مي‌گذرد ارتباط دارد. اين‌كه هر فرد به چه ميزان براي پوشش خود وقت صرف مي‌كند؟ چه چيزهايي را در ظاهر خود به كار مي‌برد؟ آيا لباس او چروكيده است يا به خوبي اتو شده؟ آيا لباس‌هاي تيره مي‌پوشد يا لباس‌هاي روشن؟ اين‌ها همه اطلاعاتي است كه مي‌تواند شما را به راحتي با فلسفه و افكار هر شخص آشنا كند. براي يك طراح فشن نيز همين‌گونه است و او نيز از فلسفه خود براي طراحي‌هايش بهره مي‌برد.

5- رابطه هنر و فشن
هنر و فشن هميشه براي توصيف روال و پروسه‌اي كه براي خلق شدن يك اثر طي مي‌كنند، از اصطلاحات مشتركي برخوردار بوده‌اند. چه يك اثر هنري و چه يك طرح (كوتور) لباس، در ابتدا به صورت يك طرح دستي (اسكيس) بر روي كاغذ ترسيم مي‌شوند و سپس به يك طرح هنري تبديل مي‌شوند و موجوديت پيدا مي‌كنند. همان طور كه به يك تابلوي نقاشي به عنوان نتيجه نهايي كار يك هنرمند و هنر او نگاه مي‌شود، لباس‌هايي كه يك طراح مد طراحي مي‌كند نيز، با توجه به پارچه و طرح و رنگ و… كه دارد، نتيجه‌ي هنر او است.

 

اين شباهت روندي كه يك طراح مد و يك هنرمند براي خلق اثر خود طي مي‌كنند بيش از اين‌كه شخصيت دروني آن‌ها را بيان كند، نشان‌دهنده ريشه‌ي مشتركي است كه هر دو از آن نشات گرفته‌اند و نشان از ارتباط قوي بين آن دو و ساير فعاليت‌هاي هنري مانند مجسمه سازي، معماري و… دارد. در قرن نوزدهم ميلادي به طرح‌هاي لباس طراحان مد به ديد يك اثر هنري نگاه مي‌شد.

6- رابطه اديان و فشن
تعامل دين و فرهنگ و تاثيري كه بر روي پوشش مي‌گذارد مسئله بسيار جذابي است. پوشش فرد مي‌تواند به عنوان پنجره‌اي به دنياي اجتماعي، كه مجموعه‌اي از قوانين و آداب و رسوم و آيين مذهبي و… است، باشد.

 

در بسياري از موارد نوع پوشش نشان‌دهنده هويت مذهبي فرد است و بيانگر اعتقادات ديني او است. اين پوشش فراتر از لباس تن است و شامل انواع زيورآلات و يا هر آن چيزي است كه براي آراستگي ظاهري از آن استفاده مي‌كند. به طور كلي نوع پوشش و ظاهر افراد به نوعي يك ابزار غير كلامي براي بيان مفاهيمي مانند سن، جنسيت، قوميت، مذهب و… مي‌باشد و تا حد زيادي به تعريف هويت يك فرد براي ساير افراد كمك مي‌كند.

7- ارتباط فشن و هويت
هويت يكي از مباحث مهم در علوم اجتماعي و انساني است كه فشن و مد به طور جدايي ناپذير، به معرفي آن به دنياي بيرون كمك مي‌كند. اينكه يك فرد در زندگي روزمره از چه چيزهايي در ظاهر خود استفاده مي‌كند تا حد زيادي به تفاسير و فلسفه شخصي و عقايد او بر مي‌گردد و نشان مي‌دهد كه او كيست و چه هويتي دارد. استايل و فشني كه هر فرد از آن استفاده مي‌كند روش بيان هويت او به دنياي بيرون است و از اين طريق آن‌چه را كه مي‌خواهد باشد (يا نباشد) را به دنيا اعلام مي‌كند. البته اين مسئله پيچيدگي‌هاي مخصوص به خود را دارد كه فرصت بيان آن در اين مقاله وجود ندارد.

 

8- فشن در دنياي مدرن
مد (La mode) در زبان فرانسوي به معناي فشن است و بسياري از محققان بر اين باور هستند كه بين مد (يا همان فشن) و مدرنيته (la modernité) ارتباط قوي وجود دارد. به طور قطع پس از مدرنيته اهميت فشن و مد چندين برابر شد و به خصوص پس از قرن نوزدهم ميلادي و پشت سر گذاشتن انقلاب صنعتي حوزه فشن علاقمندان و پيروان بيشماري پيدا كرد. توليد انبوه لباس در آن زمان نيز كم كم زمينه را براي شكل‌گيري فشن به معناي امروزي شكل داد و محيا كرد. پس از آن در قرن بيستم نيز برخي از مشهورترين طراحان مد مانند كوكو شانل، كريستين ديور و ايو سن لوران پا به عرصه طراحي گذاشتند.

مد در دنياي مدرن تا حد زيادي با استايل مطابقت دارد و هر نوع لباس، هنر و دكوراسيون و… كه داراي خصوصيات مشابهي باشند مي‌تواند به عنوان يك فشن يا استايل معرفي شود. استايل ممكن است بسته به افراد و فرهنگ تغيير كند و متفاوت باشد و براي آن مسئله “شيك بودن” مطرح مي‌شود. معناي فشن و مد در فرهنگ عامه امروزي به هر چيزي كه جديد باشد اتلاق مي‌شود. جامعه مدرن امروزي تا حد زيادي به مترياليسم (ماده‌گرايي) گرايش پيدا كرده است و به اين دليل است كه مردم دائما به دنبال محصول جديد و بهتر از قبلي‌ها هستند.

 

مفهوم فشن در بسياري از زمينه‌هاي زندگي اجتماعي بشر كاربرد دارد اما امروزه بيشتر به طور انحصاري براي لباس، كفش و تمام چيزهايي به كار مي‌رود كه براي آراستگي ظاهري استفاده مي‌شوند. فشن و مد نيز در ذهن مردم به همين شكل جا افتاده است و زماني كه حرف از طراحي مد مي‌شود معمولا اين عبارت يك طراح لباس مارك معروفي را يادآوري مي‌كند تا براي مثال يك معمار خلاق.

امروزه برخي از شهرها در جهان به عنوان مركز مد شناخته مي‌شوند كه نيويورك، پاريس، ميلان و لندن به دليل برگزاري هفته‌هاي مد مشهور خود از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار هستند. در اين هفته‌هاي مد مشهورترين طراحان و مهم‌ترين برندها از سراسر جهان در يك شهر گردهم مي‌آيند و آخرين دستاوردهاي طراحي خود را به مخاطبان ارائه مي‌دهند.

در دنياي مدرن، فشن و مد به طور مداوم و با سرعت سرسام‌آوري در حال تغيير است و اين تغييرات بر حوزه‌هاي فكري و زباني و… نيز تاثير مي‌گذارد. در دنياي امروزه جريان جزر و مد فشن غيرقابل پيش‌بيني است و عمر يك آيكن فشن بسيار محبوب ممكن است در يك زمان كوتاهي تمام شود و سريعا به يك فشن “دمده” تبديل گردد. در عين حال نيز ممكن است يك آيتم فشن قديمي وارد دنياي مد شود و به سرعت به محبوبيت فراواني دست پيدا كند.

9- طراحي هاي مفهومي فشن
امروزه طراحان مد از مفاهيم مختلف در زمينه‌هاي هنري، معماري و… استفاده مي‌كنند و با كمك روش‌هاي مرتبط با آن مفاهيم و هم‌چنين مفاهيم بين رشته‌اي ديگر دست به طراحي مي‌زنند. نام اين شيوه طراحي مفهومي (Conceptual) مي‌باشد و طراحان معروف اين حوزه عبارتند از الكساندر مك كوئين، حسين چالايان، ري كاواكوبو، ايسي مياكه، جونيا واتانابه، ويتور و رولف. اين دست از طراحان از يك رويكرد مفهومي براي طراحي كمك مي‌گيرند و آثار آن‌ها همانند هنرمندان فاخر در گالري‌ها و فضاهاي مد غيرسنتي به نمايش گذاشته مي‌شود. اين طراحان از طيف وسيعي از رسانه‌ها و فرآيندهاي مختلف براي بيان ايده‌هاي خود و گسترش افكار و متدلوژي كه دارند استفاده مي‌كنند.

 

طراحان مد مفهومي بر داشتن رويكردي كل نگر در طراحي مجموعه‌هاي خود اصرار دارند و اين مسئله به نقش اساسي در شكل‌گيري مفهوم طراحي تبديل شده و نتيجه آن به طراحي پارچه‌هاي ابتكاري و الگوهاي به‌خصوص و ارائه و به نمايش گذاشتن طرح‌ها به گونه‌اي خاص منتهي شده است. برخي از طراحان سبك مفهومي براي خلاقيت اهميت زيادي قائل هستند و آن را يك شاخصه بسياري مهم در طراحي مد مفهومي مي‌دانند. از ديگر شاخصه‌هاي مهم فشن مفهومي نيز مي‌توان به كسل كننده نبودن و ايجاد اوقات لذت‌بخش اشاره كرد. در ادامه برخي از طراحي‌هاي فشن مفهومي را بررسي مي‌كنيم.

10- اتفاقات عجيب فشن
كارل لاگرفلد در اين طراحي از بخش داخلي كامپيوترها و مراكز داده الهام گرفته است و صحنه نمايش را با توجه به اين مفهوم چيده است. مدل‌ها نيز شامل ربات‌هاي سفيد رنگي هستند كه كيف‌هايي با لامپ‌هاي LED دارند و به نوعي او در اين طرح ديد خود را از آينده به نمايش مي‌گذارد.
تركيب فشن و تكنولوژي در طراحي مفهومي لباس‌هاي بادكنكي كه در سال 2019 سروصداي زيادي برانگيخت.

طراحي لباس مفهومي به كمك تكنولوژي چاپ سه بعدي، طراحي شده توسط آيريس ون هرپن با همكاري نري آكسمن و جوليا كوهرنر

طراحي مفهومي در همكاري ياماموتو طراح مد معروف ژاپني و برند آديداس

“لباس موسيقي” از طراحي‌هاي مفهومي ايزي مياكي: اين طرح‌ها به كمك انواع اسباب بازي، نخ‌ها، گل‌ها، شاخه‌هاي درختان و… ساخته شده‌اند.

“(هيچ)جا (حالا) اين‌جا” (يا با نام انگليسي “(no)where(now)here”) يك پروژه تعاملي است كه توسط نيك كيو اجرا شده و طراح در طراحي آن از پارچه ارگانزا، PVDF، رشته‌هاي نوري و دستگاه‌هاي الكترونيكي براي بيان مفهوم مورد نظر خود استفاده كرده است.
سخن نهايي آمور
در اين مقاله ديديم كه فلسفه فشن و موجوديت و چيستي آن بسيار گسترده‌تر از لباس و خطوط مد و ترندهاي روز دنيا است. فشن و مد مفهومي بسيار عميق‌تر از ظاهر دارد. به همين دليل كساني كه به مبحث فشن علاقمند هستند حتما بايد در مورد فلسفه و چيستي و روندي كه در طي تاريخ طي كرده است، مطالعه داشته باشند و بدانند كه دقيقا با چه چيزي در سروكار هستند.

امور شاپ
,
دنياي مد
,
دنياي مد و فشن
,
شال و روسري

منبع:amorshop


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مد و فشن،
موضوع:
[ ۱۴ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۲۰:۴۵ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

مدل مانتو كتي جديد,مدل مانتو كتي كوتاه,مدل مانتو كتي بلند

مانتوهاي كتي:

سرپوش - قبل از خريد هر لباس بايد به نكاتي از قبيل؛ قد، نوع پوشش و محيطي كه قصد پوشيدن آن را داريد، رنگ پوست و... دقت كند مانتوهاي كتي هم از اين قاعده مستثني نيستند. بهتر است در محيط هاي رسمي و اداري از رنگ هاي تيره استفاده كنيد و براي حضور در جشن يا مهماني بهترين رنگ ها طيف روشن هستند و اگر به همراه كمي طرح فانتزي باشند جلوه بيشتري خواهند داشت.

 

مانتوهاي كتي از جمله پرفروش ترين لباس ها در بازار هستند و هر خانمي حداقل دو يا چند مدل از آن را در كمد خود دارد. گاهي افراد فكر مي كنند اين مانتوها مخصوص فصول خاصي از سال هستند اما بايد اشاره كرد كه اين موضوع درست نيست و خانم ها مي توانند هر موقعي از سال از اين مانتوها استفاده كنند.

 

مانتوهاي كتي كه امروزه عرضه مي شوند كوتاه هستند و اين جزئي از ساختار آنها است، اما با توجه به اينكه افراد قد يكساني ندارند همچنين بيشتر اين مانتوها به شكل سفارشي دوخته نمي شود ممكن است براي عده اي كوتاه و براي عده اي بلند باشند و بهتر است تا جايي كه امكان دارد مانتوهاي كتي كوتاه را خريداري كنيد زيرا زيبايي استايل را چندين برابر كنند، براي انتخاب مناسب ترين نوع مانتو مي توانيد از فروشنده راهنمايي بگيريد.

 

باز يا بسته بودن مانتو هم بستگي به سليقه و نظر خودتان و محيطي كه قصد داريد آن را بپوشيد دارد. ما در كشوري اسلامي زندگي مي كنيم بنابراين استفاده از مانتوهاي جلو باز در يك محيط اداري و رسمي چندان عرف نيست و حتي ممكن است با شما برخورد شود. با در نظر داشتن اين نكات مي توانيد بهترين نوع مانتو را انتخاب كنيد.

 

در صورتي كه مي خواهيد از مانتوهاي كتي براي حضور در مجلس يا مهماني استفاده كنيد؛ كاملا صاحب اختيار هستيد و مي توانيد با استفاده از آن استايلي زيبا و شيك بسازيد. مانتوهاي مجلسي معمولا رنگ و لعاب بيشتري نسبت به نوع اداري و رسمي آن دارند و داراي طرح هاي خاص هستند مثلا ممكن است آستين هاي مانتو مجلسي كوتاه ‌باشد و يا يقه‌ هاي آن داراي طرح‌هاي خاصي باشد. نكته ي ديگر مانتوهاي مجلسي نوع پارچه اي است كه براي آنها استفاده مي شود. مانتوهاي مجلسي معمولا دوخت تميزتري دارند و از پارچه بهتر و با كيفيت تري دوخته مي شوند، هر چقدر در اين زمينه بيشتر هزينه كنيد مانتو زيباتر در تن شما مي نشيند.

مدل مانتو كتي مجلسي,مانتو كتي شيك,مدل مانتو كتي دخترانه

مدل مانتو كتي مجلسي,مانتو كتي شيك,مدل مانتو كتي دخترانه

مدل مانتو كتي كوتاه,مدل مانتو كتي بلند,عكس مانتو كتي و شلوار دمپا

مانتو كتي شيك,مدل مانتو كتي دخترانه,مانتو كتي

مانتو كتي شيك,مدل مانتو كتي دخترانه,مانتو كتي

مدل مانتو كتي بلند,عكس مانتو كتي و شلوار دمپا,مدل مانتو كتي مجلسي

مدل مانتو كتي مجلسي,مانتو كتي شيك,مدل مانتو كتي دخترانه

منبع:sarpoosh


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مانتو،
موضوع:
[ ۱۲ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۲۱:۳۸ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

Nft  در فشن و هفته مد لندن

 

Nft در فشن و فشن شو Roksanda

در قرن 21 ، فشن مانند هر صنعت و هنر ديگري پيشرفت‌هاي خود را داشته اما، يكي از آخرين و تاثيرگذارترين آن‌ها، متاورس و واقعيت مجازي است؛ كه در ادامه به اختصار به مفهوم آن و فشن شو روكساندا در زمينه Nft در فشن، پرداخته مي‌شود. اما پيش از آن، آيا به راستي، پوشاك و اكسسوري ديجيتال كه نتوان آن را به حالت فيزيكي پوشيد، در صورتي كه مد پديده‌اي متكي به توليد اجناس است؛ آينده‌اي در فشن دارد؟ براي پاسخ اين سئوالات با ما همراه باشيد.

Nft در فشن چيست

با باز شدن بحث Nft ( Non Fungible Tokens) يا همان توكن‌هاي ديجيتال رمزنگاري شده كه، غير قابل معاوضه است و با استفاده از Block chin علاقه و توجه اهالي فشن را به Nft در فشن جلب كرد. اين توكن‌‌هاي ديجيتال، با شفافيت و بي همتايي خود و قانون كپي رايت Copyright اثر منحصر به فردي براي مالك خود خواهند بود. با وجود كرونا، استقبال بيشتري از آن‌ها شد. اما اوج و شروع اين ترند، در سال 2012 ، در آواتارهاي بازي‌ها و امكان تعويض لباس بود. بنيان گذاران پوشاك در Nft بر اين باورند كه؛ چون اغلب، هدف مد، ارسال عكس در رسانه‌ها و باز نشر آن است، محصولات ديجيتال و Nft با سرعت بالا و امكانات بي‌نظير، كاربران را به هدفشان مي‌رسانند و از محدوده پوشش سنتي و جنسيتي فراتر رفته و فرا جنسيتي شده كه انقلابي در صنعت مد محسوب مي‌شود

منحصر به فرد بودن NFT با Block chin

Roksanda و هفته مد لندن

حال كه تا حدودي با متاورس و Nft آشنا شديد، به يكي از فشن شو‌هاي اخير با استفاده از فناوري Nft در ماه پيش، فوريه 2022، مي‌پردازيم. روكساندا، موسسه مد ديجيتال IODF و Clearpay در هفته مد لندن، فشن شويي با ليبلdemi- couture ‌ترتيب دادند كه، جنبه تازه‌اي به فشن شو پاييز زمستان 2022 بخشيد و مخاطبان جوان‌تري را به مخاطبان هميشگي خود افزود. پيراهن‌هاي طرحدار هندسي با AR ( واقعيت مجازي) در انواع مختلف، از روز بعد از اين شو در سايت Roksanda.com موجود شدند. اين برند خاطر نشان كرد كه براي نخستين بار، وب سايت يك برند لاكژري، محصولات Nft در فشن قابل‌فروش خود را، با پوند poundبه جاي ارز ديجيتال مانند اتريوم Etherum به فروش مي‌گذارد. اين سيستم به صورت پلكاني بوده و از 25 پوند براي يك لباس 3 بعدي 500 رندري render تا 250 پوند براي لباس 3 بعدي 250 رندري قيمت دارد. اين برند، براي حدود 10 مشتري خود، لباس انيمه 3 بعدي با حدود قيمت 5000 پوند تهيه كرده است كه در سطح بالا و لاكژري طلقي مي‌شوند. به علاوه، نرم افزاري كه فايل‌هاي ديجيتال لباس را براي پوشيدن در دنياي متاورس فراهم مي‌كند نيز، در دسترس مخاطبان قرار داده است. اين هفته مد با حمايت clearpay، نامي قديم در تجارت الكترونيك برگزار شده است.. بسياري از برند‌ها در تلاش براي تجربه Nft در فشن شو‌هاي خود هستند تا مخاطبان جديدي را با خود همراه كنند.

 

فشن شو نيويورك و Echkaus Latta

برند Echkaus Latta كالكشن بي نظيري با نام Web.3.0 paradise در EL10 Nft برگزار كرد. كه به گفته اين برند، ميهمانان در حوزه فشن آينده دعوت شدند. Hugo- Boss ژاكتي درNft براي برندگان چالش #Boss Moves تيك تاك  در شو sszz طراحي كرد. برند copenhagen نيز، با همكاري Adidas يك مجموعه كالكشن طراحي نمود. اكنون، روكساندا،  يك برند لندني كه توسط طراحش Roksanda Ilinčić در سال 2005 راه اندازي شد؛ به عنوان برند مطرح در زمينه لباس‌هاي روز و شب شيك شناخته مي‌شود. حال نيز، در Nft در فشن حرفي براي گفتن دارد.

كاهش مشكلات مشتريان براي ورود به Nft در فشن

اين برند قصد دارد خريد Nft در فشن را مانند يك سفر در دسترس و آسوده براي مشتريان خود فراهم كند. هم چنين، براي مشتريان لاكژري و هم، گروه هدف رو به رشد ZN كه با رمزنگاري آنلاين در Nftهستند؛ تا براي هر دو گروه جذاب باشد. به گفته جيمي گيل Jamie Gill مدير عامل اين برند گفت" درست است كه برند‎‌هاي بزرگ با سرعت و در بهترين حالت خود در Nft هستند اما ما، با فناوري Blockchain و سرعت بالا درحال يادگيري و ورود به بازار هستيم؛ اداعاي تخصص و برتري نسبت به ديگر برند‌ها را نداريم. او هم چنين اضافه كرد:" اهميت وجود برند لوكس در اين حوزه و وجود آن ضروري است." روكساندا به دليل زيباشناسي و پيچيدگي دنياي هنر و ارتباط اين دو، در بين طرفداران خود محبوب است اما طرفداران جديد، خريد از Opensea و Rurible را به Tate Modern و Serpentine ترجيح مي‌دهند. Leanne Eliotte مدير عامل IODF از اعلام كردن هزينه پروژه روكساندا سر، باز زد اما، حضور 12 متخصص و هفته‌ها زمان را اطلاع داد. اليوت يانگ كه استراتژي اصلي اين پروژه را مديريت مي‌كند با همكاري Cattytay طراح 3 بعدي و اولين نفري كه به فشن 3 بعدي پرداخت؛ پيش از آن كه حتي ديگر برند‌ها به آن علاقه‌مند شوند و چكمه ساقدار Bootlegs را در Balencciaga مطرح كرد، گفت" براي حضور در Nft كارهاي بسياري ضروري است" .

 

 

لباس‌هاي آواتارها در Nft

راه حل ركساندا براي Nft در فشن

ركساندا از Clear payو روش پرداخت Buy now & Pay Later كه در ابتدا خريد كردن و سپس پرداخت است، استفاده مي‌كند. به گفته اليوت، آن‌ها با وجود پبچبدگي به اين مشكل غلبه كردند.

كمك به طراحان دردرك امكانات دنياي مجازي فشن

Nft بر اساس IRI و در پروژه ركساندا به طراحان اين امكان را مي دهد تا روند طراحي را تجربه و امتحان كنند كه ركساندا ايليچ طراح اين پروژه را سر ذوق آورد تا، طراحي كند و از محدوديت فشن فراتر رود. ( فراتر از جنبه فيزيكي لباس‌ها و تعامل دو جانبه) IDOF با همكاري با Roksandaقابليت جديدي در متاورس طلقي مي‌شود كه نوآوري و فرصت عالي براي اين برند است. در انتها، گيل به طور ملاحظه‌كارانه‌اي قصد دارد مقدار فروش Nft و هم چنين عكس العمل‌ها در شبكه اجتماعي و مخاطبين آنلاين را بررسي كند. " واقعا جالب است كه بدانيم ما به عنوان يك خانه قديم و لوكس مد بريتانيايي چه طور ديده مي‌شويم؟ و طرفداران وفادار ما چه تعاملي برقرار مي‌كنند و به برندها به كاهش سرعت و عدم وحشت زدگي براي ورود سريع به متاورس و بازار Nft در فشن توصيه كرد زيرا كه، روش‌هاي خلاقانه‌اي براي اين كار وجود دارند.

تابه اين جا، درباره هفته مد Nft در فشن، روكساندا و متاورس مطلع شديد. برند‌هايي مانند D&G, Gucci, Louis Vuitton و... در اين راه، قدم نهادند. تا سال 2021 حدود 19 ميليارد در اين عرصه سرمايه‌گذاري شد. پيش بيني مي‌شود در سال 2023، 10درصد به اين مبلغ اضافه خواهد شد و اين تكنولوژي مانند ديگر تكنولوژي‌ها عادي مي‌شود اما آيا با اين تفاسير، حاضر به خريد محصولي كه در عين داشتن آن، آن را لمس نمي‌كنيد هستيد؟

دولچه گابانا و گوچي در Nft

منبع:bornosmode

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: فشن،
موضوع:
[ ۱۱ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۵۱:۱۵ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

 طراحان مد در سراسر جهان با تلاش بسيار به توليد انبوه پوشاك مي پردازند ودر حالي كه رسانه ها بيش از پيش بر صنعت مد متمركز مي شوند،سالانه صدها طراح تازه كار مي كوشندجايگاه خود را در اين رشته تثبيت كنند.با وجود افزايش تعداد طراحان مد،تعجب آور نيست كه لباس جديد بي شماري توليد شود.

اگرچه هر فصل جديد مد انواع سبك هاي جديد را فراهم مي آورد وشما احساس مي كنيد تمام لباسهاي كمدتان از مد افتاده است. اين طراحان نيستند كه برآخرين مد روز تاثير مي گذارند.يك فرايند پالايشي ميان طرح هاي به وجود آمده توسط طراح وپرطرفدارترين سبك هاي لباسي كه به كمد شما راه مي يابندوجود دارد.ممكن است با خود بينديشيدكه چگونه خياطان دقيقا مي دانندكه كي بايد قد لباس را بلندتر يا جهان را غرق در اثر شگفت انگيزشان كنند.در واقع افراد بسياري مد روز را تعيين مي كنند :طراحان، خريداران، خانه هاي مد،رسانه مد وخود شما (هرچند شايد باور نكنيد).در ادامه درباره افرادي صحبت مي شود كه نقش اساسي در صنعت مد دارند.

 

طراحان

طراحان داراي انديشه اي خلاق هستند.آن ها در مورد نحوه طراحي وشيك جلوه كردن يك پوشش ايده اي دارند واين ايده را از اتود وطراحي اوليه اش گرفته تا يك نمونه واقعي ،اميدوارانه،در فروشگاهي در نزديكي محل زندگي شما پيش مي برندوطراحان برجسته آخرين دستاوردهاي خود را در برنامه هايي در نيويورك،پاريس وميلان به نمايش مي گذارند.طبيعتا طراحان پرآوازه نسبت به طراحان كمتر شناخته شده نفوذ بيشتري بر صنعت مد دارند.با اين حال به تنهايي در اين ميدان حضور ندارند.هرفرد در صنعت مد نقش ويژه اي دارد ومي كوشد از مد بعدي بازار پرده بردارد پس طراحان لباس در جهت دهي به سليقه عموم تنها نيستند.

 

 

خريداران

در هر فصل اين خريداران هستند كه تصميم مي گيرند چه لباسي در قفسه هاي فروشگاههاي نزديك محل زندگي تان قرار بگيرد.هر فروشگاهي – از فروشگاههاي بزرگ گرفته تا بوتيك هاي كوچك – داراي يك خريدار(خريداران) است .خريداران بازار خرده فروشي اصلي يكي از مهمترين فيلترهاي تجارت مد به شمار مي روند. آن ها بايد از خريدهاي خود اطمينان داشته باشند، زيرا اگر مشتريان سلايق متفاوتي داشته باشند، فروشگاه ها با يك تن كالاي اضافي در قفسه هاي فروش مواجه هستند. در سال ۱۹۱۹ سعي بر اين بود كه جريان ظهور مدبه گونه اي غير طبيعي تغييركند. بر صنعت مد فشارمي آوردند كه از كوتاه كردن قد لباس ها جلوگيري شود ،زيرا تصور مي كردند ديده شدن بيش از حد پاها به اصول اخلاقي آمريكا آسيب مي زند. طراحان تحت تاثير اين فشارها ،قد لباس ها را بلندتر كردند.فقط مشكل اينجا بود كه زنان چندان طرف دار مد جديد نبودند، به اين ترتيب مد پيراهنها ودامن هاي بلندبا شكست مواجه شد وزنان آمريكايي به پوشيدن پيراهن هاي فلاپر(پيراهن ودامن هاي بسيار كوتاه) دهه ۲۰ روي آوردند.

 

 

خانه هاي مد وتبليغات آن ها

خانه هاي مد شركتهايي هستند كه در سايه طراحان مشهور قرار دارند.از آنجا كه شركت به نام طراح است ،اين مراكز با عنوان خانه مد شناخته مي شوند.حتي پس از بازنشستگي طراح نيزكه شخص ديگري جايگزين او مي شود، خانه مد به نام همان طراح نخست به فعاليت خود ادامه مي دهد.خانه هاي مد به كمك تبليغات برمد روز وفروش تاثير مي گذارند.اگر نگاهي به يك مجله مد بيندازيد متوجه مي شويد كه بيشتر صفحات آن تبليغات است. اين تبليغات كه از لحاظ بصري به اندازه صفحات مقالات و مطالب مهم، جالب وآموزنده اند ممكن است بسيار اثرگذار باشند.براي مثال،در دهه هشتاد ميلادي فروشگاههاي بزرگ تمايلي به انبار كردن لباس هاي جين نداشتند،ولي تبليغات شركت هاي توليد جين بر تقاضاي مردم اثر گذاشت وطولي نكشيد كه همان جين ها در تمام فروشگاه ها ديده شدند.

 

 

رسانه ي مد

رسانه مد گروه ديگري است كه در اين صنعت نقش بسزايي دارد وتوسط مجلات وزين مد مانند vogue، elle وharper’s bazar اداره مي شود.رسانه مد از راز راه رفتن روي سكو در فشن شوها پرده برمي داردوتمام اطلاعات لازم را به شما مي دهد.علاقمندان مد براي آگاهي از مدل ها وسبك هاي جديد وپوشاك مد روز مطابق با نيازهاي نسل بعدي جامعه، اين نشريات يا وبگاه هاي آن ها را دنبال مي كنند.پيش از اينكه طرح هاي جديددر فروشگاه ها رونمايي شوند،سردبيران نشريات تصميم مي گيرندكه از ميان صدها طرح براي راه رفتن برروي سكودر فشن شو كدام سبك ها ومدل هارا در مجلات خود منتشر كنند.از آنجا كه زمان برگزاري فشن شوها تقريبا شش ماه پيش از فصل بعدي مد است ومجلات مد دوتا سه ماه پيش از اينكه به دكه هاي روزنامه فروشي برسندچاپ مي شوند،سردبيران به دقت با طراحان مد مشورت مي كنندومي كوشندمد بعدي را پيش بيني كنند.تصميمات آن ها به عنوان كارشناس مدتاثيرقابل توجهي بر صنعت مد دارد.

 

 

ساير عوامل

ساير پيشگويان نيزنقشي اساسي در اين صنعت دارند.براي مثال،مي توان از گروه بازاريابي رنگ نام برد كه يك سازمان غيرانتفاعي متشكل از متخصصان طراحي تمامي رشته ها از مد گرفته تا طراحي داخلي است.اين گروه سالانه گرد هم مي آيند وتصميم مي گيرندكه مثلا رنگ سال آينده آبي كبريتي روشن باشد. توليد كنندگان الياف وپارچه نيز ناگزيرند موادي را براي طراحان مد توليد كنند كه به همين رنگ باشد.

پيش گويان مد روز نيز نقش مهمي در اين صنعت دارند.بيشتر خانه هاي بزرگ طراحي كاركناني دارند كه وظيفه شان پيشگويي مدوسبك بعدي است يا شركت هايي را استخدام مي كنندكه در پيشگويي در صنعت مد تخصص دارند.اين افراد با جذابيت هاي دنياي سلبريتي ها ،با نوجوانان وهرآنچه در فرهنگ عامه رخ مي دهدبه خوبي آشنا هستند.به علاوه آن ها بايدلحظه به لحظه پيگير روند كار طراحان باشند.آن ها نه تنها از مد فعلي اطلاع دارند بلكه چند قدم نيز از ديگران جلوترند.فراموش نكنيد كه طراحان ،مجموعه هاي خود را مدت ها پيش از اينكه مد روز شود طراحي مي كنند.آن ها خط توليد خود را شش ماه پيش از اينكه در فروشگاه ها ديده شود به نمايش مي گذارند وحتي ممكن است مدتها پيش از زمان مذكور، ان ها را تصويرسازي كرده باشند.

شما

ممكن است طراحان،خريداران ومجلات به شما بگويندكه مد روز چيست وراهنماي شما در خريد كردن باشند،ولي در نهايت خود شما تصميم گيرنده هستيد.آنچه حس خوبي به شما مي دهد،سبك زندگي وتيپ بدنيتان تعيين مي كند كه چه چيزي بخريد.پس از به وجود آوردن سبك شخصي از تمام اين تاثيرات بيروني كمك بگيريد تا بتوانيد از اطلاعات مربوطه به خوبي بهره ببريد وبهترين گزينه ها را انتخاب كنيد.

منبع:niknamclothing

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مد روز،
موضوع:
[ ۸ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۴۸:۰۱ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

افراد خوش‌تيپي كه اطرافمان مي‌بينيم با ايده گرفتن‌هاي بسيار و دانستن نكاتي خاص، خوشتيپ شده‌اند.
برخي اقلام در پوشاك هستند كه گرچه ما به آنها توجه نداريم يا نياز اساسي به آنها حس نمي‌كنيم

اما مي‌توانند ما را از يك فرد عادي به يك فرد خوش استايل تغيير دهند. ما در اين مطلب 4 لباسي‌ كه خانم‌هاي خوش استايل نياز دارند را براي شما بر مي‌شمريم.

با ما همراه باشيد.

لباس ميدي (تا زير زانو) گل دار

اين لباس‌ها مي‌توانند در عين لطافت و زيبايي، به شما براي خوش استايل شدن كمك كنند. فكر نمي‌كنم هيچ خانم جواني وجود داشته باشد كه عاشق اين پيراهن‌هاي فوق العاده نشود.

خوش استايل

سرهمي‌

امسال در ويترين مغازه‌ها احتمالا بارها اين سرهمي‌ها به چشمتان خورده است.

اين لباس‌هاي راحتي، چشم بسياري از دختران جوان را به خود جلب مي‌كند زيرا يك استايل شيك و اسپرت مي‌سازد.
اين سرهمي‌ها هم به شكل شلوار و هم شلوارك هستند و مي‌توانند در قسمت بالا به صورت بند دار يا به شكل تاپ باشند.

خوش استايل

شلوارهاي طرح دار

اين شلوارهاي طرح‌دار شما را خيلي بانمك و فانتزي مي‌كند. پيشنهاد مي‌كنيم حتما از اين نوع شلوارها بيشتر استفاده كنيد.
در مهماني‌ها يا جمع‌هاي دوستانه با تيشرت ، بلوز و شوميز مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد و از خوش استايل بودن، لذت ببريد.

خوش استايل

كت اسپرت

كت‌هاي اسپرت براي خانم‌ها به همان اندازه كه براي آقايان كاربردي است مي‌تواند ضروري باشد.

خانم‌ها مي‌توانند آن‌ها را با شلوار يا دامن‌هاي كوتاه، شلوارك‌هاي جين‌ ست كنند.

در بهار از رنگ‌هاي شاد و زنده مانند زرد، صورتي، بنفش و … استفاده كنيد.

خوش استايل

منبع:cafemod


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: استايل زنانه،
موضوع:
[ ۷ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۱۳:۰۹ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

كارل گوستاو يونگ، روانشناس مشهور سوئيسي مي‌گويد: «رنگ‌ها زبان مادري ناخودآگاه انسان هستند.»

رنگ‌ها از عناصر اصلي طراحي هستند و احساسات ما را برمي‌انگيزند. رنگ‌ها همچنين ابزار بازاريابي قدرتمندي براي تحت تاثير قراردادن مشتريان هستند. بنابراين چه رنگي مي‌تواند سال ۲۰۲۲ ميلادي را به بهترين شكل معرفي كند؟

سامانه رنگ شركت آمريكايي «پانتون» مستقر در نيوجرسي كه از اوايل دهه ۱۹۶۰ ميلادي سامانه‌اي براي توليد رنگ استاندارد است، براي سال جديد ميلادي رنگ «Very Peri» را برگزيده كه در واقع تلفيقي از طيف‌هاي دو رنگ بنفش و آبي است.

در توضيح دليل انتخاب اين رنگ آمده است: «اين رنگ نماد روحيه و طرز تفكر جهاني در حال حاضر، و نماد دورۀ گذاري است كه ما در حال عبور از آن هستيم. اين رنگ ادغام در زندگي مدرن و چگونگي تجلي رنگ‌هاي دنياي ديجيتال در دنياي واقعي و عكس آن را نشان مي‌دهد.»

آغاز تئوري رنگ‌ها و دانش اندوزي درباره آن به دهه ۱۶۶۰ ميلادي و تلاش‌هاي ايزاك نيوتن برمي‌گردد. او بود كه براي اولين بار به اين نتيجه رسيد كه رنگ‌ها طول موج‌هاي متفاوتي از نور هستند.

دويست سال بعد، كارل يونگ سوئيسي به مطالعه رنگ‌ها و چگونگي تأثير آن بر ذهن پرداخت. پس از آن، ابتدا از رنگ‌ها و تاثيرات آن در روان‌درماني و سپس در فعاليت‌هاي تجاري به ويژه با تبليغات و بازاريابي استفاده شد.

امروزه از رنگ قرمز اغلب براي بيان اهميت يك موضوع يا اعلام فوريت آن استفاده مي‌شود. رنگ زرد با خلاقيت و سرگرمي مرتبط است و آبي كه با رنگ برگزيده سال ۲۰۲۲ ميلادي هم‌طيف است نيز رنگي آرام‌بخش محسوب مي‌شود كه اطمينان و اعتماد را القا مي‌كند.

Very Peri

رنگ سال چگونه تعيين مي‌شود؟

شركت «پانتون» مي‌گويد كه رنگ انتخاب شده براي هر سال، نتيجۀ تحليل روندها است و كارشناسان رنگ در اين شركت، تاثيرات رنگ‌هاي جديد را در سراسر جهان بررسي مي‌كنند؛ از جمله تاثير اين رنگ‌ها بر صنعت سرگرمي و فيلمسازي، مد و هنر و طراحي، مقاصد محبوب گردشگري، سبك‌هاي جديد زندگي، سبك‌هاي بازي، فناوري‌هاي جديد، پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و حتي رويدادهاي ورزشي.

پيش از اين در سال ۲۰۲۱ ميلادي «پانتون» دو رنگ زرد و طيفي از خاكستري را به عنوان رنگ سال برگزيد.

canva Photo

منبع:per.euronews

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: رنك سال،
موضوع:
[ ۶ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۳۳:۴۵ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]

رنگ لباس، قطعا يكي از فاكتور‌هاي مهم در هنگام خريد براي همه به حساب مي‌آيد. همه‌ي ما از پوشيدن رنگ‌هاي مورد علاقه‌ خودمان و ست كردن آن‌ها باهم لذت مي بريم. از آنجايي كه رنگ اهميت زيادي در استايل و چهره افراد دارد در اين نوشته مي خواهيم كه به بررسي رنگ‌هاي سال ۱۴۰۱ بپردازيم.

رنگ سال براي لباس

به گفته كارشناسان رنگ موسسه پنتون، رنگ‌هاي انتخابي براي سال ۲۰۲۲ پر از نشاط و حس پويايي و رهايي و شادي هستند.

رنگ‌هاي بهار و تابستان ۲۰۲۲ به دليل تنوع بالا و ايجاد حس سرزندگي در افراد، به ما اين توانايي را مي‌دهند تا بتوانيم استايل

شخصي‌مان را مطابق سليقه خود بسازيم.

رنگ سال براي لباس

رنگ‌هاي مد بهار و تابستان ۱۴۰۱  و۲۰۲۲

خوشبختانه كالكشن هاي بهار و تابستان ۲۰۲۲ پر از رنگ هستند و به همين دليل به رنگ‌هاي خورشيدي نام‌گذاري شدند.در واقع اين رنگ‌هاي بهاري شباهت زيادي به تكه تكه‌هاي طبيعت دارند، ازطيف‌هاي مختلف سبز كه تشكيل دهنده طبيعت هستند تا زرد و نارنجي خورشيد و صورتي و بنفش كه جزئياتي از يك رنگين‌كمان خوش‌رنگ هستند

 

نارنجي، رنگ مد سال ۱۴۰۱

نارنجي يكي از رنگ‌هاي جذاب بهاري هست كه استفاده از اين رنگ در اكسسوري مثلا كيف دستي و يا در آرايش صورت مثل سايه چشم و شوميز و يا دامن ميتواند به استايل بهاري شما رنگ تازه‌اي ببخشد.

رنگ سال براي لباس

سبز، رنگ ترند بهار و تابستان ۲۰۲۲

رنگ بعدي سبز هست، از سبز سيدي تا نعنايي و نئوني همه‌ي طيف‌هاي رنگي سبز را تقريبا شامل ميشود. از اين رنگ ميتوان هم به‌عنوان تكه‌هاي بزرگ‌تر لباس مثل كت و شلوار و هم در اكسسوري و كفش و كيف تا جزئيات ريز‌تر استفاده كرد. اين رنگ زيبا رو دست كم نگيريد چون رنگي هست كه ميشود پيش‌بيني كرد قطعا در طول سال و در استايل‌هاي مختلف زياد ديده خواهد شد.

رنگ سال براي لباس

ليمويي، رنگ مد بهار و تابستان

رنگ زيباي بعدي ليمويي هست، كه از زرد روشن تا ليمويي را شامل مي‌شود. زرد در دسته بندي رنگ‌هاي شاد و گرم قرارميگيرد. استفاده از اين رنگ به استايل شما گرما ميبخشد و استايل شما را تابستاني و جذاب جلوه ميدهد. از زرد ميتوانيد در سايه چشم در رنگ لاك و در اكسسوري استفاده بكنيد. رنگ زرد تابستاني و جذاب جلوه ميدهد. از زرد ميتوانيد در سايه چشم در رنگ لاك و در اكسسوري استفاده كنيد.

رنگ سال براي لباس

آبي سلطنتي، رنگ مد بهارو تابستان ۱۴۰۱

و آخرين رنگ آبي سلطنتي هست كه پيشنهاد ميشود در بهار و تابستان از آن در جزئيات استايل خود استفاده بكنيد. قطعا كاربرد اين رنگ در پاييز و زمستان امسال بيشتر ميشود.

 

رنگ سال براي لباس

سخن پاياني

رنگ‌هاي مد امسال ميخواهد تا به ما ياد بدهند كه ميتوانيم رنگ‌هاي خنثي و كليشه‌اي هميشگي را كنار بزنيم و در شروع سال نو، براي ساختن‌ استايل جديد جسارت بيشتري به خرج دهيم و آنچه را كه برازنده است به تن كنيم.
شما مي توانيد براي مشاهده محصولات در رنگ هاي متنوع از فيلتر رنگي موجود در سمت راست صفحه محصولات استفاده كنيد و به راحتي از  فروشگاه اينترنتي تگموند خريد كنيد.

منبع:blog.tagmond.com


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترند هاي2022،
موضوع:
[ ۵ تير ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۴۵:۰۵ ] [ hasti ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 2
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی