فشن وبلاگ در اين وب سايت قصد داريم همه چيز درباره فشن و مد را با شما به اشتراك بگذاريم
|
ست فشن يا مد سريع به لباس هايي گفته مي شود كه با سرعت توليد مي شوند و با قيمت پايين به فروش مي رسند. اين لباس ها از كيفيت پاييني برخوردار هستند و تقريبا مي توان گفت يكبار مصرف هستند. مد سريع چيست ؟ مد سريع به دليل ارزان تر بودن، ساخت سريعتر و روش هاي حمل و نقل، افزايش اشتهاي مصرف كنندگان براي سبك هاي لحظه اي و افزايش قدرت خريد مصرف كننده - به ويژه در ميان جوانان - رايج شد. به دليل همه اينها، مد سريع، سنت برچسب هاي لباس معرفي شده در معرفي مجموعه ها و خطوط جديد را به صورت منظم و فصلي را به چالش مي كشد. در حقيقت، غير معمول نيست كه خرده فروشان مد روز در يك هفته چندين بار محصولات جديدي را براي ادامه روند معرفي مي كنند.
چه چيزي با فست فشن يا مد سريع اشتباه است؟ اين چرخه يكبار مصرف شيطاني در حال سوختن است زيرا: _ لباس ها ارزان مي شوند. _ با پايين آمدن قيمت، كيفيت آنها نيز پايين مي آيد. _ در حالي كه قيمت ها در حال كاهش هستند، روند مد در حال شتاب گرفتن است. _ اين انگيزه اي را براي مردم ايجاد مي كند تا لباس هاي بيشتري بخرند تا از روند آن مطلع شوند.
از آنجا كه مردم مي دانند كه طرح و مدل بعدي در گوشه و كنار قرار دارد و لباس هاي آنها به زودي از مد مي افتد، انگيزه اي براي مراقبت از آنها ندارند. اين بدان معني است كه آنها سريعتر از بين مي روند. آنچه در اين سيستم مد سريع، اشتباه است اين است كه اكثر موارد نه بازيافت مي شوند و نه اهدا مي شوند. در عوض، آنها يا به محل دفن زباله مي روند يا سوزانده مي شوند. هر حلقه در زنجيره ي مد سريع با هزينه هاي زياد زيست محيطي و اجتماعي همراه است. تجزيه لباس ما مي تواند تا 200 سال طول بكشد، بنابراين سياره ما دائماً توسط مواد غير طبيعي بيشتر و بيشتر آلوده مي شوند.
چه چيزي با مد سريع مشكل دارد؟ چرا براي محيط زيست مضر است؟ • مصرف آب • ميكرو الياف • گازهاي گلخانه اي • جنگل زدايي • سموم • حقوق بشر فست فشن، لباس ارزان قيمت اما شيك را توصيف مي كند كه به سرعت از طراحي به فروشگاه هاي خرده فروشي منتقل مي شود تا مطابق روندها باشد، مجموعه هاي جديد به طور مداوم معرفي مي شوند. از جنبه هاي منفي، مد سريع نيز با آلودگي، زباله، انتشار ذهنيت "يكبار مصرف"، دستمزد كم و محل كار ناامن ارتباط دارد.
مزايا و معايب فست فشن مزاياي مد سريع مد سريع نيز مسئول سودهاي كلان است ، به خصوص اگر توليد كننده اي بتواند روند را قبل از رقابت بپردازد. سرعت حركات مد سريع به خرده فروشان كمك مي كند تا از كاهش مارك، كه به حاشيه تبديل مي شود، جلوگيري كنند. اگر خساراتي وجود داشته باشد، شركت هاي مد سريع مي توانند با راه اندازي يك خط لباس، طرح يا محصول جديد، به سرعت بهبود يابند. در مورد مزاياي مصرف كننده ، مد سريع اين امكان را به مردم مي دهد تا لباس دلخواه خود را در صورت تمايل تهيه كنند. همچنين ، اين باعث شده است كه لباس مقرون به صرفه تر باشد - و نه فقط هر لباسي، بلكه يك لباس شيك و ابتكاري است. ديگر آخرين ظاهر يا "خوش پوش بودن" يا داشتن كمد لباس بزرگ براي ثروتمندان و مشهورين نيست. به همين دليل، مدافع استدلال مي كند كه مد سريع تأثير دموكراتيك سازي بر مد - و بر جامعه داشته است. حتي افراد متوسط نيز مي توانند به طور مداوم لباس هاي جديد هوشمند بخرند، به چيزهاي سرگرم كننده يا غيرعادي بپردازند و هر روز چيز متفاوتي بپوشند. معايب مد سريع مي توانيد بحث كنيد كه آيا چنين ذهنيت دور ريختني واقعاً به صرفه است يا خير: اگر خريدهاي متعددي از لباس هاي مد سريع، كه ارزان قيمت هستند، در نهايت هزينه خريد بيشتر از خريد چند لباس گران قيمت كه ماندگاري بيشتري دارند، براي مصرف كننده تمام مي شود.مطمئناً هزينه بيشتري براي كره زمين دارد. منتقدان ادعا مي كنند كه مد سريع به دليل ارزان بودن مواد و روش هاي ساخت و توليد كه از آن استفاده مي كند، در آلودگي، زباله و فرسودگي برنامه ريزي شده نقش دارد. لباس هايي كه ارزان هستند، زود كهنه مي شوند حتي نمي توان آنها را بازيافت كرد زيرا بيشتر (بيش از 60٪) از مواد مصنوعي ساخته شده اند. بنابراين وقتي آنها دور ريخته مي شوند ، سالها در محل دفن زباله ها قالب مي گيرند. اكثر شركت هاي مد سريع، توليد كالاهاي خود را به خارج از كشور سپرده مي كنند - معمولاً به توليدكنندگان مستقر در كشورهاي در حال توسعه - و برخي از آنها در نظارت بر پيمانكاران فرعي خود، خيلي سخت گير نبوده و در مورد زنجيره ي تامين خود شفاف نبوده اند. اين امر منجر به اين شد كه منتقدان متهم شوند كه مد سريع بر اساس شرايط بد كار، حقوق ناچيز و ساير اقدامات مورد سوء استفاده قرار مي گيرد. از آنجا كه لباس در خارج از كشور توليد مي شود، مد سريع نيز به كاهش صنعت پوشاك ايالات متحده كمك مي كند، جايي كه قوانين كار و مقررات محل كار، قوي تر و دستمزد بهتر است. مد سريع نيز به دليل مالكيت معنوي مورد انتقاد قرار گرفته است، برخي از طراحان ادعا مي كنند كه طرح هاي آنها به طور غيرقانوني كپي و به توليد انبوه توسط شركت هاي مد سريع رسيده است. منبع: مدآنلاين
امتیاز:
بازدید: 0
10 موضوع مهم در صنعت فشن و مد امروزه فشن (Fashion) مسئلهاي است كه همهي ما با آن سر و كار داريم. حتي افرادي هم كه ميگويند به فشن و مد اهميت چنداني نميدهند هر روز صبح براي رفتن به سر كار و انتخاب كردن لباس مناسب دچار سردرگمي هستند كه چه لباسي بپوشند كه به روز و زيبا و همينطور مناسب باشد. اما اين اهميت از كجا ميآيد و فلسفه فشن و مد چيست و چرا انقدر نقش پر رنگي در زندگي همهي ما پيدا كرده است؟ دنيا تغيير كرده و به دنبال آن فشن و مد و پوشش نيز تغيير يافته است. فشن امروزي تحت تاثير عوامل مختلفي است و از مسائلي مانند موسيقي، فيلم، كتاب، تلويزيون و… ايدههاي جديدي براي طراحي فشن جديد توليد ميشود. در حقيقت اين دست مسائل بر روي نوع پوشش افراد و ترندهاي روز نيز تاثير گذار است. براي مثال پس از اكران فيلم مردان سياهپوش، فروش عينكهاي مارك Ray-Ban چند برابر شد. گاهي اين ترندهاي فشن تا حد جهاني شدن هم پيش ميروند. براي مثال در دهه 1950 ميلادي بسياري از نوجوانان در سراسر جهان از پوشش الويس پريسلي تقليد ميكردند.
اينجاست كه مسئله فشن و قدرت آن اهميت پيدا ميكند و درك درست از اين مسئله به موضوع مهمي بدل ميشود. فشن و مد سالها است كه از مسئلهاي مربوط به پوشش و نشانهي سطح زندگي اجتماعي به يك صنعت تبديل شده و پشت هر محصول آن دنيايي از فلسفه و تفكر و معاني قرار گرفته است. در اين مقاله قصد داريم به موضوع فشن و معاني آن بپردازيم و فلسفه فشن را مورد بررسي قرار دهيم. پس در ادامه با ما همراه باشيد. ژورنال بخوانيد. معناي لغوي فشن “فشن شكلي از پوشش، زيورآلات و يا مبلمان است كه قابل استفاده براي هر فردي ميباشد. فشن تا حد زيادي به فرهنگ بستگي دارد و در هر فرهنگ شكلي منحصر بفرد به خود ميگيريد. فشن به نوعي سرچشمه جذابيت و خوشپوشي است” (ويكيپديا) با جستجوي بيشتر به معاني عميقتري از فشن ميرسيم. مجله تئوري فشن تعريف بسيار جذابي را از كلمهي فشن ارائه ميدهد و آن را “ساختار فرهنگي هويتي تجسم يافته” ميداند. به اين ترتيب به تمام گونههاي پوشش به نوعي هويت ميبخشد و براي استايلهاي خياباني نيز در كنار لاينهاي مد طراحي شده توسط برترين طراحان و خياطان ارزش قائل ميشود و ماهيت وجود آن را به عنوان يك نوع فشن ميپذيرد. تعريف فشن هم چنين به نحوهي ساخت يك چيز نيز باز ميگردد و فشن كردن چيزي (to fashion) به معناي ساختن آن به شكلي خاص ميباشد. متداولترين تعريف موجود، از فشن به عنوان سبك غالب پوشش و يا رفتار در هر دورهي زماني معين ياد ميكند و در اينجا مبحث تغيير پذيري و تغيير يافتن نيز در آن راه مييابد و يكي از مشخصههاي فشن تغيير محسوب ميشود. همين مسئله باعث بيثباتي و ناپايداري فشن ميشود و عمر هر مد با گذر از دورهي زمانياش تمام ميشود. مسئله فشن تنها به پوشش محدود نميشود بلكه در سبك مبلمان، اتومبيل و ساير مسائل نيز با مسئله مد روبهرو هستيم اما اينكه چرا فشن در ظاهر و پوشش افراد اهميت بيشتري پيدا كرده است، شايد به دليل ارتباط تنگاتنگي كه با جسم و هويت فرد دارد باز ميگردد.
1- آيا فشن و استايل دو مسئله متفاوت است؟
فشن و فلسفه آن به نوعي با دنياي بيرون ارتباط دارد و به آنچه كه در دنيا ميگذرد مربوط ميشود در صورتي كه استايل به درون هر فرد باز ميگردد و كاملا يك مسئله شخصي است. 2- نگاهي كوتاه به فشن و مد در طول تاريخ
گفته ميشود كه نخستين مجله مد در تاريخ 1586 ميلادي در فرانكفورت آلمان به وجود آمد. تا قرن هفدهم ميلادي نيز پاريس پايتخت مد و فشن اروپا محسوب ميشد و منشا سبكهاي جديد به خصوص در لباسهاي زنانه بود. در اين زمان براي نخستين بار شاهد شكلگيري خانههاي مد در پاريس ميباشيم. پس از اين زمان طراحان و هنرمندان بيشتري فرصت يافتند تا طرحهاي خود را به معرض نمايش بگذارند و به علاقمندان ارائه دهند. همين نقظه سر منشا گسترش مد و ساير اتفاقاتي شد كه آن را به شكلي كه امروز شاهدش هستيم درآورد. 3- فلسفه فشن و چيستي مد همان طور كه فلسفه براي بسياري از مسائل و مكاتب تعريف ميشود، براي فشن و مد نيز فلسفه وجود دارد و اين فلسفه ميتواند اشكال متنوعي داشته باشد. اما به طور كلي فلسفه فشن را ميتوان به اين شكل تعريف كرد: روشي براي بيان يك حقيقت دروني و يا باور و اعتقاد خود در مورد يك موضوع به خصوص يا يك ايده و يا حتي جهان، در شكل لباس و يا وسائل و زيورآلات.
همهي جنبههاي مختلفي كه در فشن مطرح ميشوند، از رنگها و پارچههاي انتخاب شده گرفته تا شيوه برشها و دوخت لباس و…، ميتواند فلسفه طراح آن را بيان كند. حتي كوچكترين نكات و جزئيات موجود در طرحهاي لباسها ميتواند بيان كننده افكار، اميال و آرزوهاي دروني فرد باشد. به همين دليل است كه فشن از اهميت بسيار زياد و در عين حال خاصي برخوردار است. اين مسئله در پوشش افراد نيز خود را نشان ميدهد. براي مثال زماني كه در يك مكان شلوغي هستيد به افراد توجه كنيد. پوشش آنها مستقيما با آنچه كه در درون افكارشان ميگذرد ارتباط دارد. اينكه هر فرد به چه ميزان براي پوشش خود وقت صرف ميكند؟ چه چيزهايي را در ظاهر خود به كار ميبرد؟ آيا لباس او چروكيده است يا به خوبي اتو شده؟ آيا لباسهاي تيره ميپوشد يا لباسهاي روشن؟ اينها همه اطلاعاتي است كه ميتواند شما را به راحتي با فلسفه و افكار هر شخص آشنا كند. براي يك طراح فشن نيز همينگونه است و او نيز از فلسفه خود براي طراحيهايش بهره ميبرد. 5- رابطه هنر و فشن
اين شباهت روندي كه يك طراح مد و يك هنرمند براي خلق اثر خود طي ميكنند بيش از اينكه شخصيت دروني آنها را بيان كند، نشاندهنده ريشهي مشتركي است كه هر دو از آن نشات گرفتهاند و نشان از ارتباط قوي بين آن دو و ساير فعاليتهاي هنري مانند مجسمه سازي، معماري و… دارد. در قرن نوزدهم ميلادي به طرحهاي لباس طراحان مد به ديد يك اثر هنري نگاه ميشد. 6- رابطه اديان و فشن
در بسياري از موارد نوع پوشش نشاندهنده هويت مذهبي فرد است و بيانگر اعتقادات ديني او است. اين پوشش فراتر از لباس تن است و شامل انواع زيورآلات و يا هر آن چيزي است كه براي آراستگي ظاهري از آن استفاده ميكند. به طور كلي نوع پوشش و ظاهر افراد به نوعي يك ابزار غير كلامي براي بيان مفاهيمي مانند سن، جنسيت، قوميت، مذهب و… ميباشد و تا حد زيادي به تعريف هويت يك فرد براي ساير افراد كمك ميكند. 7- ارتباط فشن و هويت
8- فشن در دنياي مدرن مد در دنياي مدرن تا حد زيادي با استايل مطابقت دارد و هر نوع لباس، هنر و دكوراسيون و… كه داراي خصوصيات مشابهي باشند ميتواند به عنوان يك فشن يا استايل معرفي شود. استايل ممكن است بسته به افراد و فرهنگ تغيير كند و متفاوت باشد و براي آن مسئله “شيك بودن” مطرح ميشود. معناي فشن و مد در فرهنگ عامه امروزي به هر چيزي كه جديد باشد اتلاق ميشود. جامعه مدرن امروزي تا حد زيادي به مترياليسم (مادهگرايي) گرايش پيدا كرده است و به اين دليل است كه مردم دائما به دنبال محصول جديد و بهتر از قبليها هستند.
مفهوم فشن در بسياري از زمينههاي زندگي اجتماعي بشر كاربرد دارد اما امروزه بيشتر به طور انحصاري براي لباس، كفش و تمام چيزهايي به كار ميرود كه براي آراستگي ظاهري استفاده ميشوند. فشن و مد نيز در ذهن مردم به همين شكل جا افتاده است و زماني كه حرف از طراحي مد ميشود معمولا اين عبارت يك طراح لباس مارك معروفي را يادآوري ميكند تا براي مثال يك معمار خلاق. امروزه برخي از شهرها در جهان به عنوان مركز مد شناخته ميشوند كه نيويورك، پاريس، ميلان و لندن به دليل برگزاري هفتههاي مد مشهور خود از اهميت فوقالعادهاي برخوردار هستند. در اين هفتههاي مد مشهورترين طراحان و مهمترين برندها از سراسر جهان در يك شهر گردهم ميآيند و آخرين دستاوردهاي طراحي خود را به مخاطبان ارائه ميدهند. در دنياي مدرن، فشن و مد به طور مداوم و با سرعت سرسامآوري در حال تغيير است و اين تغييرات بر حوزههاي فكري و زباني و… نيز تاثير ميگذارد. در دنياي امروزه جريان جزر و مد فشن غيرقابل پيشبيني است و عمر يك آيكن فشن بسيار محبوب ممكن است در يك زمان كوتاهي تمام شود و سريعا به يك فشن “دمده” تبديل گردد. در عين حال نيز ممكن است يك آيتم فشن قديمي وارد دنياي مد شود و به سرعت به محبوبيت فراواني دست پيدا كند. 9- طراحي هاي مفهومي فشن
طراحان مد مفهومي بر داشتن رويكردي كل نگر در طراحي مجموعههاي خود اصرار دارند و اين مسئله به نقش اساسي در شكلگيري مفهوم طراحي تبديل شده و نتيجه آن به طراحي پارچههاي ابتكاري و الگوهاي بهخصوص و ارائه و به نمايش گذاشتن طرحها به گونهاي خاص منتهي شده است. برخي از طراحان سبك مفهومي براي خلاقيت اهميت زيادي قائل هستند و آن را يك شاخصه بسياري مهم در طراحي مد مفهومي ميدانند. از ديگر شاخصههاي مهم فشن مفهومي نيز ميتوان به كسل كننده نبودن و ايجاد اوقات لذتبخش اشاره كرد. در ادامه برخي از طراحيهاي فشن مفهومي را بررسي ميكنيم. 10- اتفاقات عجيب فشن طراحي لباس مفهومي به كمك تكنولوژي چاپ سه بعدي، طراحي شده توسط آيريس ون هرپن با همكاري نري آكسمن و جوليا كوهرنر طراحي مفهومي در همكاري ياماموتو طراح مد معروف ژاپني و برند آديداس “لباس موسيقي” از طراحيهاي مفهومي ايزي مياكي: اين طرحها به كمك انواع اسباب بازي، نخها، گلها، شاخههاي درختان و… ساخته شدهاند. “(هيچ)جا (حالا) اينجا” (يا با نام انگليسي “(no)where(now)here”) يك پروژه تعاملي است كه توسط نيك كيو اجرا شده و طراح در طراحي آن از پارچه ارگانزا، PVDF، رشتههاي نوري و دستگاههاي الكترونيكي براي بيان مفهوم مورد نظر خود استفاده كرده است. امور شاپ منبع:amorshop
امتیاز:
بازدید: 0
Nft در فشن و فشن شو Roksandaدر قرن 21 ، فشن مانند هر صنعت و هنر ديگري پيشرفتهاي خود را داشته اما، يكي از آخرين و تاثيرگذارترين آنها، متاورس و واقعيت مجازي است؛ كه در ادامه به اختصار به مفهوم آن و فشن شو روكساندا در زمينه Nft در فشن، پرداخته ميشود. اما پيش از آن، آيا به راستي، پوشاك و اكسسوري ديجيتال كه نتوان آن را به حالت فيزيكي پوشيد، در صورتي كه مد پديدهاي متكي به توليد اجناس است؛ آيندهاي در فشن دارد؟ براي پاسخ اين سئوالات با ما همراه باشيد. Nft در فشن چيستبا باز شدن بحث Nft ( Non Fungible Tokens) يا همان توكنهاي ديجيتال رمزنگاري شده كه، غير قابل معاوضه است و با استفاده از Block chin علاقه و توجه اهالي فشن را به Nft در فشن جلب كرد. اين توكنهاي ديجيتال، با شفافيت و بي همتايي خود و قانون كپي رايت Copyright اثر منحصر به فردي براي مالك خود خواهند بود. با وجود كرونا، استقبال بيشتري از آنها شد. اما اوج و شروع اين ترند، در سال 2012 ، در آواتارهاي بازيها و امكان تعويض لباس بود. بنيان گذاران پوشاك در Nft بر اين باورند كه؛ چون اغلب، هدف مد، ارسال عكس در رسانهها و باز نشر آن است، محصولات ديجيتال و Nft با سرعت بالا و امكانات بينظير، كاربران را به هدفشان ميرسانند و از محدوده پوشش سنتي و جنسيتي فراتر رفته و فرا جنسيتي شده كه انقلابي در صنعت مد محسوب ميشود Roksanda و هفته مد لندنحال كه تا حدودي با متاورس و Nft آشنا شديد، به يكي از فشن شوهاي اخير با استفاده از فناوري Nft در ماه پيش، فوريه 2022، ميپردازيم. روكساندا، موسسه مد ديجيتال IODF و Clearpay در هفته مد لندن، فشن شويي با ليبلdemi- couture ترتيب دادند كه، جنبه تازهاي به فشن شو پاييز زمستان 2022 بخشيد و مخاطبان جوانتري را به مخاطبان هميشگي خود افزود. پيراهنهاي طرحدار هندسي با AR ( واقعيت مجازي) در انواع مختلف، از روز بعد از اين شو در سايت Roksanda.com موجود شدند. اين برند خاطر نشان كرد كه براي نخستين بار، وب سايت يك برند لاكژري، محصولات Nft در فشن قابلفروش خود را، با پوند poundبه جاي ارز ديجيتال مانند اتريوم Etherum به فروش ميگذارد. اين سيستم به صورت پلكاني بوده و از 25 پوند براي يك لباس 3 بعدي 500 رندري render تا 250 پوند براي لباس 3 بعدي 250 رندري قيمت دارد. اين برند، براي حدود 10 مشتري خود، لباس انيمه 3 بعدي با حدود قيمت 5000 پوند تهيه كرده است كه در سطح بالا و لاكژري طلقي ميشوند. به علاوه، نرم افزاري كه فايلهاي ديجيتال لباس را براي پوشيدن در دنياي متاورس فراهم ميكند نيز، در دسترس مخاطبان قرار داده است. اين هفته مد با حمايت clearpay، نامي قديم در تجارت الكترونيك برگزار شده است.. بسياري از برندها در تلاش براي تجربه Nft در فشن شوهاي خود هستند تا مخاطبان جديدي را با خود همراه كنند.
فشن شو نيويورك و Echkaus Lattaبرند Echkaus Latta كالكشن بي نظيري با نام Web.3.0 paradise در EL10 Nft برگزار كرد. كه به گفته اين برند، ميهمانان در حوزه فشن آينده دعوت شدند. Hugo- Boss ژاكتي درNft براي برندگان چالش #Boss Moves تيك تاك در شو sszz طراحي كرد. برند copenhagen نيز، با همكاري Adidas يك مجموعه كالكشن طراحي نمود. اكنون، روكساندا، يك برند لندني كه توسط طراحش Roksanda Ilinčić در سال 2005 راه اندازي شد؛ به عنوان برند مطرح در زمينه لباسهاي روز و شب شيك شناخته ميشود. حال نيز، در Nft در فشن حرفي براي گفتن دارد. كاهش مشكلات مشتريان براي ورود به Nft در فشناين برند قصد دارد خريد Nft در فشن را مانند يك سفر در دسترس و آسوده براي مشتريان خود فراهم كند. هم چنين، براي مشتريان لاكژري و هم، گروه هدف رو به رشد ZN كه با رمزنگاري آنلاين در Nftهستند؛ تا براي هر دو گروه جذاب باشد. به گفته جيمي گيل Jamie Gill مدير عامل اين برند گفت" درست است كه برندهاي بزرگ با سرعت و در بهترين حالت خود در Nft هستند اما ما، با فناوري Blockchain و سرعت بالا درحال يادگيري و ورود به بازار هستيم؛ اداعاي تخصص و برتري نسبت به ديگر برندها را نداريم. او هم چنين اضافه كرد:" اهميت وجود برند لوكس در اين حوزه و وجود آن ضروري است." روكساندا به دليل زيباشناسي و پيچيدگي دنياي هنر و ارتباط اين دو، در بين طرفداران خود محبوب است اما طرفداران جديد، خريد از Opensea و Rurible را به Tate Modern و Serpentine ترجيح ميدهند. Leanne Eliotte مدير عامل IODF از اعلام كردن هزينه پروژه روكساندا سر، باز زد اما، حضور 12 متخصص و هفتهها زمان را اطلاع داد. اليوت يانگ كه استراتژي اصلي اين پروژه را مديريت ميكند با همكاري Cattytay طراح 3 بعدي و اولين نفري كه به فشن 3 بعدي پرداخت؛ پيش از آن كه حتي ديگر برندها به آن علاقهمند شوند و چكمه ساقدار Bootlegs را در Balencciaga مطرح كرد، گفت" براي حضور در Nft كارهاي بسياري ضروري است" .
راه حل ركساندا براي Nft در فشنركساندا از Clear payو روش پرداخت Buy now & Pay Later كه در ابتدا خريد كردن و سپس پرداخت است، استفاده ميكند. به گفته اليوت، آنها با وجود پبچبدگي به اين مشكل غلبه كردند. كمك به طراحان دردرك امكانات دنياي مجازي فشنNft بر اساس IRI و در پروژه ركساندا به طراحان اين امكان را مي دهد تا روند طراحي را تجربه و امتحان كنند كه ركساندا ايليچ طراح اين پروژه را سر ذوق آورد تا، طراحي كند و از محدوديت فشن فراتر رود. ( فراتر از جنبه فيزيكي لباسها و تعامل دو جانبه) IDOF با همكاري با Roksandaقابليت جديدي در متاورس طلقي ميشود كه نوآوري و فرصت عالي براي اين برند است. در انتها، گيل به طور ملاحظهكارانهاي قصد دارد مقدار فروش Nft و هم چنين عكس العملها در شبكه اجتماعي و مخاطبين آنلاين را بررسي كند. " واقعا جالب است كه بدانيم ما به عنوان يك خانه قديم و لوكس مد بريتانيايي چه طور ديده ميشويم؟ و طرفداران وفادار ما چه تعاملي برقرار ميكنند و به برندها به كاهش سرعت و عدم وحشت زدگي براي ورود سريع به متاورس و بازار Nft در فشن توصيه كرد زيرا كه، روشهاي خلاقانهاي براي اين كار وجود دارند. تابه اين جا، درباره هفته مد Nft در فشن، روكساندا و متاورس مطلع شديد. برندهايي مانند D&G, Gucci, Louis Vuitton و... در اين راه، قدم نهادند. تا سال 2021 حدود 19 ميليارد در اين عرصه سرمايهگذاري شد. پيش بيني ميشود در سال 2023، 10درصد به اين مبلغ اضافه خواهد شد و اين تكنولوژي مانند ديگر تكنولوژيها عادي ميشود اما آيا با اين تفاسير، حاضر به خريد محصولي كه در عين داشتن آن، آن را لمس نميكنيد هستيد؟ منبع:bornosmode
امتیاز:
بازدید: 0
در ماه گذشته و بحبوحهي فشن شوهاي كروز، برندهاي لاكچري به مقاصد بسياري سفر كردند و تجربهاي جذاب را براي مهمانان خود رقم زدند، اما در اين ميان تجربهاي كه گوچي براي مهمانانش مهيا كرد بسيار باشكوهتر از برندهاي ديگر بود. برند ايتاليايي گوچي كه با مديريت هنري الساندرو ميكله اداره ميشود، براي برگزاري فشن شوي كروز ۲۰۲۳ خود سراغ قصري پر ابهت در جنوب ايتاليا رفت. اين قصر كه در قرن دوازدهم ميلادي و دوران حكومت شاه فردريك دوم ساخته شده، با معماري غير معمولش، به پس زمينهاي مناسب براي جديدترين كالكشن الساندرو ميكله تبديل شده بود. مجموعهاي كه گوچي در اين قصر ارائه داد “غير مجاز مي باشدmogonie” نام دارد كه ميتوان آن را مهر تاييدي دانست بر سواد تاريخي ميكله و هنر او در خلق اثري مدرن. گوچي فلسفي ميشود!در نگاه اول شايد كالكشن كروز ۲۰۲۳ گوچي تنها از كيهان شناسي و صور فلكي الهام گرفته باشد، اما با مطالعهي يادداشت الساندرو ميكله براي اين كالكشن، به نامهاي والتر بنيامين و هانا آرنت بر ميخوريم. شايد سخت باشد كه ارتباط بين يك كالكشن فشن و دو فيلسوف با تفكرات سوسياليستي را پيدا كنيم، ولي خواندن يادداشت ميكله كه تكههايي از مقالهي آرنت در رابطه با بنيامين را شامل ميشود، قطعا به كشف اين ارتباط كمك ميكند. والتر بنيامين همواره با نوع نوشتار منقطع و ارجاعات بسيارش به نوشتهها و كتابهاي ديگر شناخته ميشود و اينجاست كه علت علاقهي الساندرو ميكله به او آشكار ميشود. گوچي در دستان الساندرو ميكله با استايلينگ غير متعارف و ارجاعات بسيار و گاهي نامربوط شناخته ميشود. الساندرو با وام گرفتن از لباس قرنها و دهههاي متفاوت، جنبشهاي هنري مختلف و مقاطع تاريخي مختلف، دنيايي را ميسازد كه شبيه به هيچ دنياي ديگري نيست و سر در آوردن از آن گاهي دشوار ميشود. اين نقطهي اشتراك بنجامين و ميكله است، دانش عظيم از تاريخ و استفاده از آن در خلق مفهومي جديد. اين تفكر بنجامين كه مثل صور فلكي مفاهيم و اتفاقات را از نقاط مختلف به هم وصل ميكند، در مركز كالكشن كروز ۲۰۲۳ گوچي قرار گرفته است. تاريخ در دستان الساندرو ميكلهميكله كالكشن خود را با ۱۰۱ ريخت (look) در شبي با ماه كامل و سرخ براي مهمانانش نمايش گذاشت و مثل هميشه همه را با استعداد خود شگفت زده كرد. مهمانان كه به عنوان هديه ستارهاي به اسم خودشان از سوي گوچي دريافت كرده بودند، در كنار قصر ۸ ضلعي Castel del Monte به تماشاي لباسهاي پر زرق و برق گوچي نشستند. اين كالكشن بهشتي براي تاريخ دانان فشن به شمار ميرود، چون كه ارجاعات الساندرو به يك يا دو دورهي تاريخي محدود نميشوند و بينندگان را به سفري در زمان ميبرند. يكي از كيفها از جعبهي جواهر و تاج قرن هجدهمي الهام گرفته، المانهاي قرن شانزده و هفدهمي در تن برخي از مدلها با هم تركيب شدهاند و سيلوئتها دههي چهل ميلادي در رانوي مشاهده ميشوند. اگر فكر كرديد مودبورد الساندرو اينجا به پايان ميرسد، سخت در اشتباهيد! مثل هميشه استايلينگ و پترنهاي دههي هفتاد ميلادي در بسياري از ريختها ديده ميشوند و كفشهاي ويكتوريايي چشمها را به خود خيره ميكنند، عينكهاي بزرگ از دههي ۶۰ ميلادي الهام گرفتهاند و برخي از جواهرات به قرون وسطي اشاره دارند. الساندرو در اين كالكشن دانش خود را به رخ ميكشد و به نوعي جايگاه خود را در صنعت با اين مجموعه تثبيت ميكند.
الساندرو ميكله مرزهاي فشن را جا به جا ميكند!اين چندين سال مديريت هنري الساندرو در گوچي، از موفقترين دوران براي اين برند ايتاليايي بودهاند و اين موضوع را ميتوان به چند بعدي بودن شخصيت الساندرو مرتبط دانست. طراحان بسياري هستند كه دانش تاريخيشان با الساندرو برابري ميكند، اما الماني كه در شخصيت آنها پيدا نميشود، درك درست از دوران حال است. الساندرو با شناخت روح زمانه و درك مخاطب جوان خود، جنسيت را از ريختها و طراحيهايش حذف كرده و ميتوان او را از اولين اشخاصي شمرد كه مرگ جنسيت در فشن را رقم زدند. الساندرو هر بار بيش از پيش از مرزهاي سنت و نقطهي امن فشن عبور ميكند و دنيايي را براي مخاطبش ميسازد كه براي همه چيز جايي در آن وجود دارد! جشن گرفتن زندگي، با هر شكل و رويي، علت موفقيت گوچي در دستان ميكله و محبوبيتش در ميان مخاطب است، چيزي كه با اين كالكشن بار ديگر ثابت شد. منبع:mag.sarak-co.com
امتیاز:
بازدید: 0
دسته گل عروسي يكي از مواردي است كه عروس ها حساسيت زيادي روي آن نشان ميدهند كه البته حساسيت بجايي است. يك دسته گل رنگي در دست عروسي كه لباس يكپارچه سفيد رنگ بر تن دارد توجه زيادي را جلب ميكند. با انتخاب درست اين دسته گل، ميتوان بر زيبايي و دلربايي عروس در روز عروسي افزود. سايز دسته گل، رنگ آن، گل هاي آن، مواردي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. اگر در انتخاب لباس عروسيتان وقت زيادي گذاشته ايد و لباس گران قيمتي خريده ايد پس احتمالا ميخواهيد لباس عروسيتان خيلي به چشم بيايد و جلب توجه كند، در اين صورت بهتر است دسته گل عروس را كوچك انتخاب كنيد. اگر قسمت پايين تنه لباستان خيلي ساده است ميتوانيد گلهايي به شكل آويز استفاده كنيد تا آن قسمت را بپوشاند. با توجه به اينكه عروسي در چه فصلي است گل هاي همان فصل را انتخاب كنيد؛ تازه هستند، هزينه كمي دارند و با شرايط آب و هوايي روز هماهنگي دارند. براي فصل تابستان گل هاي رز، لاله و نرگس در بهار، براي پاييز گل هاي زنبق و در زمستان از گل هاي نيلوفر استفاده كنيد. ولي در انتخاب كلي بايد گل هايي را ترجيح دهيد كه مقاومت بالايي دارند و زود پژمرده نميشوند و مدت طولاني تري تازه ميمانند. مثلا گلهاي رز هلندي و يا اركيده گزينه هاي مناسبي هستند. در اين مورد نظر گل فروش ها را بپرسيد و از مشورت آن ها بهره مند شويد. همچنين بهتر است بدانيد هر گل چه معناي دارد، مثلا گل اركيده نماد عشق است. دسته گل ميتواند چند شاخه گل ساده از يك نوع گل و يا چندين نوع گل با رنگهاي متنوع باشد. دسته گل عروسي تقريبا همه 24 ساعت عروسي همراه شماست، بنابراين در انتخاب آن نهايت دقت را داشته باشيد و بهترين سلايق را مد نظر داشته باشيد. هميشه ميتوانيد روي گل رز حساب كنيد، زيرا از پرطرفدار ترين هاست. دسته گل نمادي از سليقه و هنر عروس ميباشد. براي زيبايي بيشتر، هماهنگي آن را با لباس و آرايش خود فراموش نكنيد. با آرايشگر و گل فروش صحبت كنيد تا در انتخاب بهترين هماهنگي به شما كمك كنند. قبل از انتخاب با انواع تزيينات و شكل هاي گل ها آشنا شويد، زيرا گل ها تركيبات و تزئينات متنوعي دارند و آشنايي با آنها به شما در انتخاب بهترين تركيب با بهترين تناسب كمك ميكند. انتخاب دسته گل عروسي به خودي خود ميتواند فرايند زمان بري باشد. به خاطر توجه زيادي كه به آن ميشود و در همه تصاوير و عكس ها به چشم مي آيد، انتخاب حساسي است. پس بهتر است به نكاتي توجه كنيد: دسته گل عروس تا اندازه زيادي به قد شما بستگي دارد. اگر كوتاه قد هستيد و جثه كوچكي داريد بهتر است دسته گل شما هم كوچك باشد. فكر نكنيد با اين كار جذابيت و زيبايي شما يا دسته گل تان كم ميشود، بلكه همين تناسب باعث زيبايي دلربايي بيشتر هم خواهد شد. اما اگر قد بلند يا جثه بزرگي داريد حتما از دسته گل بزرگتر استفاده كنيد. همچنين دسته گل ميتواند دنباله دار هم باشد. اين مدل ميتواند جلوه بيشتري به قد شما بدهد. به آرايش و رنگ پوست خود توجه كنيد ، زيرا گل ها بايد با آنها هم هماهنگ باشند. دسته گل هاي تيره براي رنگ پوست روشن مناسب هستند چون از اينكه شما خيلي رنگ پريده به نظر بياييد را ميگيرند. همچنين براي پوست تيره هم گل هاي روشن مناسب تر هستند و ميتوانند جلاي بيشتري به شما ببخشند. همانطور كه قبلا گفته شد با آرايشگر و مخصوصا با گلفروش مشورت كنيد. اگربا جست و جو در اينترنت و پرس و جو كردن شما را قانع نكرد از نظرات آن ها استفاده كنيد. برخي گلفروشي ها، كاتالوگ ها و عكس هايي از كارهاي قبليشان دارند كه ميتوانند به شما نشان دهند و گستره بيشتري به انتخاب شما بدهند. تجربه زياد اين افراد ميتواند بهترين زيبايي و هنماهنگي را براي شما به ارمغان بياورد. اما چه گل هايي مناسب دسته گل عروسي هستند؟ گل هاي اركيده را معمولا عروسهاي داراي طبع گرم انتخاب ميكنند. اين گل بسيار زيبا در تعداد بالايي از انواع دسته گل هاي ويژه استفاده ميشوند. گلهاي رز را همه ميپسندند. گل رز همواره نماد عشق و دوست داشتن بوده است. با توجه به متنوع بودن گل هاي رز، دست شما براي انتخاب بسيار باز است، سعي كنيد در دسته گل خود حتما گل رز را قرار دهيد. گل اي لاله طيف گسترده اي از سلايق را پوشش ميدهند. پرورش دادن آن ها ساده است و اندازه ها و رنگ هاي مختفلي دارند. لاله گلي بانشاط است و ميتواند در دسته گل شما نمايانگر محبت باشد. گل هاي سوسن در عروسي ها بسيار پركاربرد هستند. اين گل هم داراي انواع مختفلي است كه انتخاب را راحت تر ميكند البته كمي گران قيمت هستند، ولي ارزشش را دارد. اگر بنا داريد از اين گل استفاده كنيد بايد بدانيد كه نوع هلندي آن مناسب تر است زيرا مقاومت بالايي دارد و در طول عروسي تازه و سرحال ميماند. گل هاي پائونيا انتخاب مناسب براي افرادي هستند كه گل هاي بزرگ را دوست دارند. اين گل به دليل گل هاي بزرگ و زياد آن به گل صد برگ هم معروف است. بسيار خوش رنگ و معطر است كه باعث ميشود طيف گسترده اي از كاربرد ها را شامل شود. اين گل را ميتوان در تركيب با ساير گل ها به كار برد و دسته گلهاي جذابي به وجود آورد. گل هاي آلاله را افرادي برميگزينند كه داراي سليقه و روحيه منحصربفرد هستند. تركيب آن با گل رز بسيار شكيل ميباشد. رنگ هاي متنوعي دارد و داراي برگ هاي زياد و بزرگ است. نيلوفر گل مناسب فصل زمستان است و عروس هاي داراي احساسات بالا و لطيف انتخاب ميكنند. شكل خاص اين گلها بر زيبايي آنها مي افزايد. اين گل ها هم تنوع رنگ و اندازه بالايي دارند. گل مرواريد، گل مناسب براي بهار و يا تابستان است. اين گل گرم و انرژي بخش را فراموش نكنيد. گل ياسمن ميتواند مكمل همه انواع دسته گل باشد. اين گل بخاطر ريز بودنش ميتواند با گل هاي درشت تر تركيب متناسبي را بوجود آورد. منبع:darkoobne
امتیاز:
بازدید: 0
لباس سرهمي يا اورال يا جامپسوت (jumpsuit) چيست؟ تاريخچه لباس اورال يا همان لباس جامپسوت از كجا آمده است؟! سپس لباس اورال در سال ۱۸۹۰؛ توسط ليواي استرائوس (مدير برند ليوايز Levi’s) در جنس لي يا جين طراحي گرديد. در واقع در آن زمان، اين نوع لباس براي قشر كارگر و همچنين تعميركاران طراحي شده بود. انواع مدل لباس اورال يا سرهمي لباس اورال جامپسوت (Overall-jumpsuit) سرهمي رامپر، يكي از انواع مدل لباس سرهمي يا اورال منبع: vaghtemod.ir
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |